Quote from Guest on 19 April 2010, 10:22Jag har ett ytterst irriterande problem:
När jag byter slang så spricker slangen nästan direkt så gott som varje gång. Utan någon synlig orsak. Det blir ett jack i slangens insida (ventilsidan) på ca 5-10 mm, oftast några centimeter från ventilen. Jacket
Jag har ett ytterst irriterande problem:
När jag byter slang så spricker slangen nästan direkt så gott som varje gång. Utan någon synlig orsak. Det blir ett jack i slangens insida (ventilsidan) på ca 5-10 mm, oftast några centimeter från ventilen. Jacket
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 10:32Hej.
Har du kollat så att fälgbandet är helt och att fälgen är ok på insidan
Om inte. Kanske det kan vara där felet ligger. En liten grad eller så.
Vänligen
P.
Hej.
Har du kollat så att fälgbandet är helt och att fälgen är ok på insidan
Om inte. Kanske det kan vara där felet ligger. En liten grad eller så.
Vänligen
P.
Quote from Camilla Höög on 19 April 2010, 10:37Beskriv hur du gör vid monteringen.
Använder du några verktyg?
Börjar du med att lägga på däcket vid ventilen?
Pumpar du upp slangen lite innan du kränger på däcket?
osv.En pump jag hade satt så hårt att jag ryckte sönder däcket vid ventilen när jag dro
Beskriv hur du gör vid monteringen.
Använder du några verktyg?
Börjar du med att lägga på däcket vid ventilen?
Pumpar du upp slangen lite innan du kränger på däcket?
osv.
En pump jag hade satt så hårt att jag ryckte sönder däcket vid ventilen när jag dro
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:01Fälgbandet är helt PLUS att jag satt på ytterligare ett fälgband (för säkerhets skull). Jag känner ingen vass kant på fälgen och även cykelhandlaren har undersökt fälgen noggrant. Jag har dock inte känt under fälgbandet, men ska det verkligen behövas tror
Fälgbandet är helt PLUS att jag satt på ytterligare ett fälgband (för säkerhets skull). Jag känner ingen vass kant på fälgen och även cykelhandlaren har undersökt fälgen noggrant. Jag har dock inte känt under fälgbandet, men ska det verkligen behövas tror
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:04Vad har du att förlora på att kolla allt?
Vad har du att förlora på att kolla allt?
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:23Har fälgen en riktig öljett eller är det bara ett hål igenom fälgen?
På billga fälgar sparar "man" in på öljetterna och då blir det lättare punka eller som ShimaNO hade.
Ekernipplar som går igenom fälgen.
Har fälgen en riktig öljett eller är det bara ett hål igenom fälgen?
På billga fälgar sparar "man" in på öljetterna och då blir det lättare punka eller som ShimaNO hade.
Ekernipplar som går igenom fälgen.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:32"Jag har dock inte känt under fälgbandet, men ska det verkligen behövas tror du? "
Ja!
Vänligen
P.
"Jag har dock inte känt under fälgbandet, men ska det verkligen behövas tror du? "
Ja!
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:321. Kränger först på däcket över ena fälgkanten.
2. Pumpar sedan i lite luft i slangen och trycker försiktigt in slangen i däcket/över fälgen runt om hela vägen.
3. Kränger på hela däcket över fälgkanten med början vid ventilen. Trycker ev in ventilen en b
1. Kränger först på däcket över ena fälgkanten.
2. Pumpar sedan i lite luft i slangen och trycker försiktigt in slangen i däcket/över fälgen runt om hela vägen.
3. Kränger på hela däcket över fälgkanten med början vid ventilen. Trycker ev in ventilen en b
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:36Slangarna hämnas eftersom du är omständig.
Slangarna hämnas eftersom du är omständig.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:49Jag ska ta av de båda fälgbanden och kolla fälgen när jag kommer hem (fick cykla på reservcykeln idag - igen...).
Ska även kolla om det sitter öljetter runt ekerhålen, David! Hjulen som sitter på är Lite Race 622 disc. Cykeln (Nishiki Cross Road) köptes
Jag ska ta av de båda fälgbanden och kolla fälgen när jag kommer hem (fick cykla på reservcykeln idag - igen...).
Ska även kolla om det sitter öljetter runt ekerhålen, David! Hjulen som sitter på är Lite Race 622 disc. Cykeln (Nishiki Cross Road) köptes