Quote from Per Nordlander on 19 April 2010, 13:37Tror jag haft liknande problematik!?!
Lägger en peng på David´s idé...
...öljetten.När man pumpar upp däcket trycks slagen "ut" genom
fälgen där ventilen sitter varpå den kläms o resulterar i punka.
Så var det i alla fall för mig.Jag löste det med at
Tror jag haft liknande problematik!?!
Lägger en peng på David´s idé...
...öljetten.
När man pumpar upp däcket trycks slagen "ut" genom
fälgen där ventilen sitter varpå den kläms o resulterar i punka.
Så var det i alla fall för mig.
Jag löste det med at
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 15:25En liten fråga bara. Var finns det nya hålet som luften pyser ut från? Jag hade börjat med att leta upp det och sen kännt efter på motsvarande ställe på fälgen. Sen utgår jag så klart ifrån att du har kollat så att ventilen verkligen är tät, vissa ventile
En liten fråga bara. Var finns det nya hålet som luften pyser ut från? Jag hade börjat med att leta upp det och sen kännt efter på motsvarande ställe på fälgen. Sen utgår jag så klart ifrån att du har kollat så att ventilen verkligen är tät, vissa ventile
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 18:20Problemet är såpvattnet. Det använde garanterat inte butiken som lagade sist. Det som händer att däcket rör sig på fälgen i längsled och drar med sig slangen, den stoppar då på det enda stället den sitter fast nämligen ventilen. Sluta såpa så ordnar det s
Problemet är såpvattnet. Det använde garanterat inte butiken som lagade sist. Det som händer att däcket rör sig på fälgen i längsled och drar med sig slangen, den stoppar då på det enda stället den sitter fast nämligen ventilen. Sluta såpa så ordnar det s
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 18:34Jag förstår fortfarande inte vad såpvattnet är till för?
Jag förstår fortfarande inte vad såpvattnet är till för?
Quote from ellen olsson on 19 April 2010, 19:52Svabba av golvet efteråt?
Svabba av golvet efteråt?
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 20:36Märkeligt. Att finjustera däcket till rätt plats i fälgen gör man vid ca 3-5 bars tryck och masserar in läget med tummar och handflator. Det kryper så snällt på plats. Ingen såpa behövs.
Får lägga upp en guide på hemsidan för detta också vid nästa däckby
Märkeligt. Att finjustera däcket till rätt plats i fälgen gör man vid ca 3-5 bars tryck och masserar in läget med tummar och handflator. Det kryper så snällt på plats. Ingen såpa behövs.
Får lägga upp en guide på hemsidan för detta också vid nästa däckby
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 22:40Jacket i slangen sitter som sagt alltid ca 15 mm från ventilen. Exakt över närmsta ekerhålet. Det jag upptäckte nu ikväll är att det på samtliga kasserade slangar på motsatta sidan om ventilen (alltså rakt över ekerhålet på andra sidan) är en liten upphöj
Jacket i slangen sitter som sagt alltid ca 15 mm från ventilen. Exakt över närmsta ekerhålet. Det jag upptäckte nu ikväll är att det på samtliga kasserade slangar på motsatta sidan om ventilen (alltså rakt över ekerhålet på andra sidan) är en liten upphöj
Quote from ellen olsson on 19 April 2010, 22:44Velox fälgband is the shit!
Velox fälgband is the shit!
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 23:43Använd tillräckligt brett fälgband och gärna "textiltejp-fälgband" typ velox som redan rekomenderats av Fredrik.
Använd tillräckligt brett fälgband och gärna "textiltejp-fälgband" typ velox som redan rekomenderats av Fredrik.
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 09:20Krångla nu inte till det, ett varv med eltejp på fälgen funkar utmärkt.
Krångla nu inte till det, ett varv med eltejp på fälgen funkar utmärkt.