Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 11:51På vilket sätt är jag omständig, David?
Har du tips om hur jag kan byta slang smidigare?
På vilket sätt är jag omständig, David?
Har du tips om hur jag kan byta slang smidigare?
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 12:16En av mina sämre personligheter - språkpolisen - måste ingripa. Det heter "omständlig". 😉
En av mina sämre personligheter - språkpolisen - måste ingripa. Det heter "omständlig". 😉
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 12:45Såpvatten?
Såpvatten?
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 12:50@Tomas
Frågan om vad som är rätt eller fel kan ju diskuteras, men faktum är att svenskarna i majoritet använder sig av omständig och inte omständligt.
Och då måste det väl ändå vara det som är rätt (majoriteten torde ju vinna):-) Språket förändras hela ti
@Tomas
Frågan om vad som är rätt eller fel kan ju diskuteras, men faktum är att svenskarna i majoritet använder sig av omständig och inte omständligt.
Och då måste det väl ändå vara det som är rätt (majoriteten torde ju vinna):-) Språket förändras hela ti
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 12:51http://sprakbloggen.wordpress.com/2010/01/29/omstandligt-alltfor-omstandigt/
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 12:52Slutar däckkrängningen hellre vid ventilen. Aldrig fått probs med slangspricka. Och - bara handkraft - inge verktyg när däck ska på. Tummar och kraft.
Slutar däckkrängningen hellre vid ventilen. Aldrig fått probs med slangspricka. Och - bara handkraft - inge verktyg när däck ska på. Tummar och kraft.
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 12:56Nedre delen av handflatan brukar vara bra.
Har du testat med olika fabrikat på slangarna? Så det inte är så enkelt att du köpte på dig ett gäng "måndagsexemplar".
Nedre delen av handflatan brukar vara bra.
Har du testat med olika fabrikat på slangarna? Så det inte är så enkelt att du köpte på dig ett gäng "måndagsexemplar".
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 13:20Tomas Språkpolisen Hektor: Det heter "dåligare personligheter" och inte "sämre".
Fp. David P ¤: När däcket inte rullade jämnt tidigare, så fick jag veta av cykelhandlaren att detta berodde på att däcket kunde "fastna" i fälgkanten och inte trycktes upp r
Tomas Språkpolisen Hektor: Det heter "dåligare personligheter" och inte "sämre".
Fp. David P ¤: När däcket inte rullade jämnt tidigare, så fick jag veta av cykelhandlaren att detta berodde på att däcket kunde "fastna" i fälgkanten och inte trycktes upp r
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 13:33Sorry, läste din inledande förklaring för slarvigt.
Kan det vara något vasst på kanten av däcket som du inte ser när du undersöker det? Detta något märks bara av när det blir trycksatt.....
Sorry, läste din inledande förklaring för slarvigt.
Kan det vara något vasst på kanten av däcket som du inte ser när du undersöker det? Detta något märks bara av när det blir trycksatt.....
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 13:35@ Ari & Robert: touché! 😉
@ Ari & Robert: touché! 😉