Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:14Kcal/min och kg kropssvikt?
Kcal/min och kg kropssvikt?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:19Ja, kanske, men en sån funktion finns väl inte på FB nu? Men ni kanske kom upp med förslag på någon ansträngningsalgoritm? I så fall hur exakt behöver uträkningen av kcal-förbrukningen vara för att det ska vara användbart? Om man jämför med pulsmätning t.
Ja, kanske, men en sån funktion finns väl inte på FB nu? Men ni kanske kom upp med förslag på någon ansträngningsalgoritm? I så fall hur exakt behöver uträkningen av kcal-förbrukningen vara för att det ska vara användbart? Om man jämför med pulsmätning t.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:23Kcal är ju småkasst mätverktyg för dem som styrketränar t ex. Du kan ta i så du blir en blå smurf och ändå inte komma upp i någon vidare förbrukning jämfört med t ex löpning eller cykling.
Kcal är ju småkasst mätverktyg för dem som styrketränar t ex. Du kan ta i så du blir en blå smurf och ändå inte komma upp i någon vidare förbrukning jämfört med t ex löpning eller cykling.
Quote from Elias Engqvist on 6 July 2011, 13:24Nä, så varför styrketräna? 🙂
Nä, så varför styrketräna? 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:26Har du någonsin sett en löpares rumpa? Små, ynkliga, platta saker... Nej, ge mig en rejäl, vältränad muskelbak att vila ögonen på 😀
Därför ska man styrketräna 🙂
Har du någonsin sett en löpares rumpa? Små, ynkliga, platta saker... Nej, ge mig en rejäl, vältränad muskelbak att vila ögonen på 😀
Därför ska man styrketräna 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:26Nja, kalorimätning tror jag inte riktigt på. Är ofördelaktigt för högintensiv träning. Då tror jag med på pulsen som Polar och Suunto baseras på. Men för dessa så underskattas ju träning som styrketräning. Jag gillar i alla fall mätningen som Polaren gör:
Nja, kalorimätning tror jag inte riktigt på. Är ofördelaktigt för högintensiv träning. Då tror jag med på pulsen som Polar och Suunto baseras på. Men för dessa så underskattas ju träning som styrketräning. Jag gillar i alla fall mätningen som Polaren gör:
Quote from ellen olsson on 6 July 2011, 13:27För att bli en blå smurf? 😉
För att bli en blå smurf? 😉
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:35För att få böjröv (om det var det du avsåg?) måste man köra tunga knäböj, misstänker jag 🙂
För att få böjröv (om det var det du avsåg?) måste man köra tunga knäböj, misstänker jag 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:37Böjröv? Aldrig hört förut... Styrketräningsterm? (sorry för OT inlägg)
Böjröv? Aldrig hört förut... Styrketräningsterm? (sorry för OT inlägg)
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:40Energi / tid / kroppsmassa som intensitet leder till att träningsmängden borde bli att man multiplicerar med tiden igen, dvs energi / kroppsmassa. Eftersom energi mäts i Joule, som är detsamma som kg * m^2 / s^2, och kroppsmassan mäts i kilo, mäter man tr
Energi / tid / kroppsmassa som intensitet leder till att träningsmängden borde bli att man multiplicerar med tiden igen, dvs energi / kroppsmassa. Eftersom energi mäts i Joule, som är detsamma som kg * m^2 / s^2, och kroppsmassan mäts i kilo, mäter man tr