Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:40Böjröv är en respektlös styrketräningsterm för den fina putrumpa (passar strålande i tajta jeansshorts) som man kan skaffa sig genom att köra mycket knäböj med tunga vikter 🙂
Böjröv är en respektlös styrketräningsterm för den fina putrumpa (passar strålande i tajta jeansshorts) som man kan skaffa sig genom att köra mycket knäböj med tunga vikter 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:46Leif och Jenny:
Jag kanske har missupfattat men är det inte så att den kCal-förbrukning som pulsklockan visar är en sammanvägning av pulskurva och tid under ett pass? Så hur menar ni att det är bättre att bara titta på pulsen?
Mvh Marcus
Leif och Jenny:
Jag kanske har missupfattat men är det inte så att den kCal-förbrukning som pulsklockan visar är en sammanvägning av pulskurva och tid under ett pass? Så hur menar ni att det är bättre att bara titta på pulsen?
Mvh Marcus
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 13:51Marcus, jag vet inte hur Polaren gör men den går nog mer pulsen i förhållande till maxpulsen. I vilket fall som helst så stämmer detta med hur jag själv känner det. Tuffa intervallpass nära maxpuls sliter mer än ett dubbelt så långt distanspass.
Marcus, jag vet inte hur Polaren gör men den går nog mer pulsen i förhållande till maxpulsen. I vilket fall som helst så stämmer detta med hur jag själv känner det. Tuffa intervallpass nära maxpuls sliter mer än ett dubbelt så långt distanspass.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 14:19Jag menade bara att det kanske kunde vara så att de olika klockorna räknade ut kcal på olika sätt medan puls och tid alltid görs på samma sätt, med viss modifikation eftersom olika klockor kan vara mer eller mindre bra på pulsregistrering kanske? Fast det
Jag menade bara att det kanske kunde vara så att de olika klockorna räknade ut kcal på olika sätt medan puls och tid alltid görs på samma sätt, med viss modifikation eftersom olika klockor kan vara mer eller mindre bra på pulsregistrering kanske? Fast det
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 14:22Vissa klockor går enbart på distans, inte puls, när de räknar ut kcal.
Vissa klockor går enbart på distans, inte puls, när de räknar ut kcal.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 14:25OK, då förstår jag hur ni menar.
Mvh Marcus
OK, då förstår jag hur ni menar.
Mvh Marcus
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 15:54Kul med utseendefixerade människor.
Kul med utseendefixerade människor.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 15:58Behövs en "Nära döden-faktor" så man kan få med hur hårt man tog i även om det bara varade en kort stund.
Behövs en "Nära döden-faktor" så man kan få med hur hårt man tog i även om det bara varade en kort stund.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 21:14Här var det aktivitet...man fick tydligen ingen notering om att någon kommenterat/svart på ens inlägg.
Kul att se att jag inte var ensam om ett liknande behov/önskan. 🙂 Polar eller suntos träningseffekt verkar ju inte så dumt. Det är precis det jag men
Här var det aktivitet...man fick tydligen ingen notering om att någon kommenterat/svart på ens inlägg.
Kul att se att jag inte var ensam om ett liknande behov/önskan. 🙂 Polar eller suntos träningseffekt verkar ju inte så dumt. Det är precis det jag men
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 21:19När jag hade Suunto var det faktiskt sällan som jag inte hade TE 5. Jag tror de enda gångerna jag inte nådde upp till TE 5 var under styrketräningspass (trots att jag tog i så jag sprack) eller t.ex. någon lugnare aerobicspass (som var mest för skojs skul
När jag hade Suunto var det faktiskt sällan som jag inte hade TE 5. Jag tror de enda gångerna jag inte nådde upp till TE 5 var under styrketräningspass (trots att jag tog i så jag sprack) eller t.ex. någon lugnare aerobicspass (som var mest för skojs skul