Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 11:48Uhm... jag skulle svara "det beror på".
Kan ju bli väldigt komplicerat beroende på om det finns cykelbana eller inte. Och om den i så fall är avgränsad till höger eller till vänster. Om det finns pilar att gå/cykla bara åt det här hållet (och motsvarande
Uhm... jag skulle svara "det beror på".
Kan ju bli väldigt komplicerat beroende på om det finns cykelbana eller inte. Och om den i så fall är avgränsad till höger eller till vänster. Om det finns pilar att gå/cykla bara åt det här hållet (och motsvarande
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 21:35"Men... den regel som folk verkar glömma och som borde vara den viktigaste är: ta ögonkontakt! Visa åt vilket håll du vill."
Svårt när cyklisten kommer bakom en, anledningen jag trivs på vänsterkanten.
"Men... den regel som folk verkar glömma och som borde vara den viktigaste är: ta ögonkontakt! Visa åt vilket håll du vill."
Svårt när cyklisten kommer bakom en, anledningen jag trivs på vänsterkanten.
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 21:55Gång och cykelväg är tänkt att delas just mellan gående och cyklister. Det är underförstått att ingen av dessa skall ta över och spela dominanten. Jag tycker de flesta i denna tråd känner sig kuvade av cyklister och viker ner sig och låter dem bestämma, p
Gång och cykelväg är tänkt att delas just mellan gående och cyklister. Det är underförstått att ingen av dessa skall ta över och spela dominanten. Jag tycker de flesta i denna tråd känner sig kuvade av cyklister och viker ner sig och låter dem bestämma, p
Quote from Funbeat user on 16 July 2014, 22:55Uhm...
Ögonkontakt är svårt när någon kommer bakifrån ja, men vafan... kommer man bakifrån så cyklar (eller springer) man väl ändå inte rakt på den framförvarande. Det är ju inte bara idiotiskt/sadistiskt, det är väl även direkt kriminellt...
Vill man o
Uhm...
Ögonkontakt är svårt när någon kommer bakifrån ja, men vafan... kommer man bakifrån så cyklar (eller springer) man väl ändå inte rakt på den framförvarande. Det är ju inte bara idiotiskt/sadistiskt, det är väl även direkt kriminellt...
Vill man o
Quote from Elias Engqvist on 17 July 2014, 09:30Jan, både gående och cyklister är människor och det är ingen avgörande skillnad i gener eller uppfostran mellan dem! Både bland cyklister och gående finns det människor som mer eller mindre totalt struntar i sina medtrafikanter (läs gående med hund och ko
Jan, både gående och cyklister är människor och det är ingen avgörande skillnad i gener eller uppfostran mellan dem! Både bland cyklister och gående finns det människor som mer eller mindre totalt struntar i sina medtrafikanter (läs gående med hund och ko
Quote from Funbeat user on 17 July 2014, 10:09Jo så är det Christer. Som vanligt är det ett litet antal personer som saknar förståelse att omgivningen finns eller förstår hur andra upplever deras beteende, och därför skapar behovet av regler och lagar. Synd. Dessa finns överallt.
Jo så är det Christer. Som vanligt är det ett litet antal personer som saknar förståelse att omgivningen finns eller förstår hur andra upplever deras beteende, och därför skapar behovet av regler och lagar. Synd. Dessa finns överallt.
Quote from Susan Hartley on 17 July 2014, 12:56Jag tycker att det är extremt svårt att lyckas krocka med någon i löparspåret eller på cykelbanan. Till syvende och sist handlar det väl bara om att lyfta på näsan och kommunicera med omgivningen, eller att inte gå/springa/cykla mitt ivägen om man inte or
Jag tycker att det är extremt svårt att lyckas krocka med någon i löparspåret eller på cykelbanan. Till syvende och sist handlar det väl bara om att lyfta på näsan och kommunicera med omgivningen, eller att inte gå/springa/cykla mitt ivägen om man inte or