Quote from Funbeat user on 2 July 2014, 05:35Undantag? Någon regel finns inte.
Undantag? Någon regel finns inte.
Quote from Elias Engqvist on 2 July 2014, 05:38Tror du att Sverige i huvudsak består av städer och trottoarer?
Tror du att Sverige i huvudsak består av städer och trottoarer?
Quote from Funbeat user on 3 July 2014, 13:59Fel fel fel, Mikael,
http://www.trafikverket.se/Privat/Trafiksakerhet/Din-sakerhet-pa-vagen/Ga-och-cykla/Gaende/
Fel fel fel, Mikael,
http://www.trafikverket.se/Privat/Trafiksakerhet/Din-sakerhet-pa-vagen/Ga-och-cykla/Gaende/
Quote from Funbeat user on 3 July 2014, 14:18"men på landet kan det ju bli aktuellt att springa på landsväg, då gäller ju ibland undantaget, om landsvägen råkar sakna gångbana."
Nu är jag såklart inte så vansinnigt bevandrad i världen, men jag har då aldrig sett en landsväg med gångbana...
"men på landet kan det ju bli aktuellt att springa på landsväg, då gäller ju ibland undantaget, om landsvägen råkar sakna gångbana."
Nu är jag såklart inte så vansinnigt bevandrad i världen, men jag har då aldrig sett en landsväg med gångbana...
Quote from Camilla Höög on 3 July 2014, 19:50Det är ingen vanföreställning att man ska gå och springa på vägens vänstra sida. Det är lag på det.
Om det finns trottoar eller gångbana så går man på den. Det kvittar om trottoar eller gångbana är på höger eller vänster sida av vägen. Man får då gå och s
Det är ingen vanföreställning att man ska gå och springa på vägens vänstra sida. Det är lag på det.
Om det finns trottoar eller gångbana så går man på den. Det kvittar om trottoar eller gångbana är på höger eller vänster sida av vägen. Man får då gå och s
Quote from Funbeat user on 4 July 2014, 12:31Jag älskar desssa trådar med ickefrågor (H) de lockar alltd mycket deltagar som har åsikter och hamnar i luven på varandra. Speciellt i sådana här fall när det inte finns något rätt och fel.
Jag älskar desssa trådar med ickefrågor (H) de lockar alltd mycket deltagar som har åsikter och hamnar i luven på varandra. Speciellt i sådana här fall när det inte finns något rätt och fel.
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 12:13+1 Christian 🙂
+1 Christian 🙂
Quote from Funbeat user on 8 July 2014, 12:24En till för Christian. (t+)
En till för Christian. (t+)
Quote from Funbeat user on 13 July 2014, 23:43Fegt att diskutera om det finns rätt och fel.
Då är det mer att rätt den andra.
Fegt att diskutera om det finns rätt och fel.
Då är det mer att rätt den andra.
Quote from Funbeat user on 14 July 2014, 07:04Hahaha, precis min tanke. Hur kan man diskutera om vad som är rätt och fel då det finns ett solklart facit? 😀
Hahaha, precis min tanke. Hur kan man diskutera om vad som är rätt och fel då det finns ett solklart facit? 😀