Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel(V)iktigaste (R)undan - bättre ka …
You need to log in to create posts and topics.

Det var intressant att ligga i gröngräset vid målgången på VR och lyssna på när cyklister som just gått i mål blev intervjuade. Under den ungefärliga timmen jag lyssnade skulle jag på en höft säga att bortåt två tredjedelar nämnde Klassikern som anledning

Vad tyckte de 62 som hamnade i ambulanser för vård?

Ring dem och fråga, så kan du återkomma med svaren...

http://www.ensvenskklassiker.se/historik-statistik/

David - om man bortser från mina inlägg, så är du uppe i 50% av inläggen i ett ämne du inte ens tycker om.

Matte är inte din starka sida. Nu är det 50%.

🙂

Jag räknar på finska.

Yxi, kaxig?

Under 2010 genomförde ca 7000 personer ESK. Att många av dessa åkte VR för första och sista gången är ganska troligt. Sedan finns det ju mörkertal också i folk som körde VR men sedan avbröt ESK av olika anledningar. Mao är det inte så konstigt att 1/3 av

Det bästa med VR är att många börjar motionerar och upptäcker att cykla är kul. Att sen VR inte är det ultimata inom cykelsporten upptäcker många...

Just Hisingen Runt verkar inte ha påverkats av tidtagningen. Efter två år med tidtagning (man får starttid och måltid) är antalet startande likvärdigt med föregående år. Lite varierar det från år till år ändå, beroende på väder och annat.