Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 18:29Markus ståhlbom rekommenderade mig en övning att stå på ett ben med tyngden på utsidan av foten, och vicka knät i sidled, utan att låta foten sjunka in. Lite svårt att förklara kanske. Men i princip så jobbar man med att flytta tyngden från utsidan till i
Markus ståhlbom rekommenderade mig en övning att stå på ett ben med tyngden på utsidan av foten, och vicka knät i sidled, utan att låta foten sjunka in. Lite svårt att förklara kanske. Men i princip så jobbar man med att flytta tyngden från utsidan till i
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 18:48Klas, med rakt eller böjt ben? Hajjar inte riktigt nämligen hur det ska gå att flytta knät i sidled... 🙁
Klas, med rakt eller böjt ben? Hajjar inte riktigt nämligen hur det ska gå att flytta knät i sidled... 🙁
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 18:58Lätt böjt knä
Lätt böjt knä
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 19:27Borde inte skridskor, inlines och t.ex. utförsåkning också kunna stärka bålmuskulaturen och sidstabiliteten, fast på ett lite mindre enformigt sätt än gympaövningar? Börjar nästan kunna löpa ordentligt efter år av strul och inbillar mig att det kan bero p
Borde inte skridskor, inlines och t.ex. utförsåkning också kunna stärka bålmuskulaturen och sidstabiliteten, fast på ett lite mindre enformigt sätt än gympaövningar? Börjar nästan kunna löpa ordentligt efter år av strul och inbillar mig att det kan bero p
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 20:16Man kan ju undra om överpronering är ett problem när Haile klarar sig. Han har å andra sidan haft problem med hälsenan. Det spekulas på youtube-sidan att han får mindre problem av det eftersom han har så kort isättning. Det kan nog stämma.
Å andra sidan
Man kan ju undra om överpronering är ett problem när Haile klarar sig. Han har å andra sidan haft problem med hälsenan. Det spekulas på youtube-sidan att han får mindre problem av det eftersom han har så kort isättning. Det kan nog stämma.
Å andra sidan
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 20:40Håller med om att pronationsstödskor inte är för alla som överpronerar. Fick själv nån form av mental kollaps för några veckor sedan och köpte ett par Adidas Ride och nu sitter jag här och kan knappt gå pga inflammation i ena höften. Kommer_aldrig_göra om
Håller med om att pronationsstödskor inte är för alla som överpronerar. Fick själv nån form av mental kollaps för några veckor sedan och köpte ett par Adidas Ride och nu sitter jag här och kan knappt gå pga inflammation i ena höften. Kommer_aldrig_göra om
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 20:54Protest!
Nån har sett en film på Youtube, halleluja, då kan man plötsligt förkasta all läkarvetenskap.
De finns de som pronerar och klarar sig utan att kompensera och en del som måste kompensera.
Jag har själv haft problem med långdistans löparknä, skaffa
Protest!
Nån har sett en film på Youtube, halleluja, då kan man plötsligt förkasta all läkarvetenskap.
De finns de som pronerar och klarar sig utan att kompensera och en del som måste kompensera.
Jag har själv haft problem med långdistans löparknä, skaffa
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:00Nåja, jag har inte ens sett filmen utan talade av min erfarenhet precis som vissa andra i tråden. Nämnde nog också att åsikten var att det inte är för ALLA med sådana skor 🙂 För vissa är det säkert bra, men då vet man kanske det, eftersom man inte fått
Nåja, jag har inte ens sett filmen utan talade av min erfarenhet precis som vissa andra i tråden. Nämnde nog också att åsikten var att det inte är för ALLA med sådana skor 🙂 För vissa är det säkert bra, men då vet man kanske det, eftersom man inte fått
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:24Peter,
Mitt intryck är att läkarvetenskapen har dåligt forskningsgrund för antagandet att stödjande skor på sikt minskar skadorna. De verkar också ha utgått felaktigt från att överpronation är ett medfött handikapp som kräver hjälpmedel, snarare än nåt s
Peter,
Mitt intryck är att läkarvetenskapen har dåligt forskningsgrund för antagandet att stödjande skor på sikt minskar skadorna. De verkar också ha utgått felaktigt från att överpronation är ett medfött handikapp som kräver hjälpmedel, snarare än nåt s
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:27Precis som Klas skriver.
Precis som Klas skriver.