Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:36Jag fick löparknä (ITB) pga. (enligt sjukgymnast och skoaffär) överpronation. Skaffade jättestabila skor och inlägg. Med samla usla löpsteg som innan så tappade jag sannolikt en hel del dämpning i benet när all möjlighet till pronation försvann, så iställ
Jag fick löparknä (ITB) pga. (enligt sjukgymnast och skoaffär) överpronation. Skaffade jättestabila skor och inlägg. Med samla usla löpsteg som innan så tappade jag sannolikt en hel del dämpning i benet när all möjlighet till pronation försvann, så iställ
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:42Vilken fart det vart på denna tråd.
För min del är det okej att ifrågasätt läkarvetenskapen och framförallt då den går hand ihand med skotillverkarna.
Men, ibland när det sägs nåt på internet så blir det mer sant jmf. med vad forskningen har kommit fram
Vilken fart det vart på denna tråd.
För min del är det okej att ifrågasätt läkarvetenskapen och framförallt då den går hand ihand med skotillverkarna.
Men, ibland när det sägs nåt på internet så blir det mer sant jmf. med vad forskningen har kommit fram
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:31Detta är en sån diskussion där alla har lite rätt, skillnaderna består ofta i från vilket håll man angriper problemet. Det är också detta som många gånger är orsak till att vetenskapen kan vara så, i lekmannmässiga termer, motstridig. Perspektivnyanser m
Detta är en sån diskussion där alla har lite rätt, skillnaderna består ofta i från vilket håll man angriper problemet. Det är också detta som många gånger är orsak till att vetenskapen kan vara så, i lekmannmässiga termer, motstridig. Perspektivnyanser m
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 00:03Man bör också se till vem det är som tjänar på saker och ting.
Låt oss leka med tanken att det finns en sanning och att det är att kroppen klarar sig bra själv helt utan stöd om man inte har exceptionella besvär.
Skulle de större skoföretagen kunna gå
Man bör också se till vem det är som tjänar på saker och ting.
Låt oss leka med tanken att det finns en sanning och att det är att kroppen klarar sig bra själv helt utan stöd om man inte har exceptionella besvär.
Skulle de större skoföretagen kunna gå
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 18:23Jag håller med dig Tord .
Nästan varenda löpare jag känner har nåt fel på sina löpsteg som måste korrigeras med olika typer av skor,enligt försäljarna (konstigt tycker jag)
Jag håller med dig Tord .
Nästan varenda löpare jag känner har nåt fel på sina löpsteg som måste korrigeras med olika typer av skor,enligt försäljarna (konstigt tycker jag)
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 21:09Om nån händelsevis har missat det, så är boken Born to Run intressant och inspirerande att läsa.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=500557
På sätt och vis en partsinlaga, men författaren startade ju egentligen helt förutsättningslöst fö
Om nån händelsevis har missat det, så är boken Born to Run intressant och inspirerande att läsa.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=500557
På sätt och vis en partsinlaga, men författaren startade ju egentligen helt förutsättningslöst fö
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 11:42http://www.icakuriren.se/Kropp-Sjal/Ma-bra/6-pilatesovningar-for-mage-rumpa-och-lar/
Hittade lite övningar för rumpan. Om man som behöver lätta övningar att börja med.
Följde Fredrikas råd att ogla på the clam och råkade ha bildsök uppe. Sådana övningar
http://www.icakuriren.se/Kropp-Sjal/Ma-bra/6-pilatesovningar-for-mage-rumpa-och-lar/
Hittade lite övningar för rumpan. Om man som behöver lätta övningar att börja med.
Följde Fredrikas råd att ogla på the clam och råkade ha bildsök uppe. Sådana övningar
Quote from Fredrik Närenfors on 22 November 2009, 15:42När jag köpte skor tidigare i höstas gjorde jag klart för säljaren att jag inte hade för avsikt att springa på asfalt utan mestadels terräng. Då jag pronerar rätt rejält på höger fot så frågade jag samtidigt om det hade nån större betydelse på ojämnt unde
När jag köpte skor tidigare i höstas gjorde jag klart för säljaren att jag inte hade för avsikt att springa på asfalt utan mestadels terräng. Då jag pronerar rätt rejält på höger fot så frågade jag samtidigt om det hade nån större betydelse på ojämnt unde