Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

1år av konstanta överträningssyndrom. orsak: min medicin (lamictal)!

Så hemsk känsla! Utmattning och starka smärtor i muskler även vid MILD träning/ansträngning. Var nästan så illa att jag grät och smärtstillande hjälpte inte märkbart.

Från att kunna te

Vad läskigt! Finns det med i medicinens lista över biverkningar?
Grattis till återfunnen styrka! 🙂

Så härligt det måste kännas!

Vad är medicinen för? Borde ju stå som biverkning tycker man.

Tog en titt i Fass. Det står orkeslöshet, kraftlöshet och dåsighet bland biverkningarna. Om frågeställaren har någon av sjukdomarna som medicinen är mot verkar det lite farligt att sluta med den, men du kanske har fått någon annan medicin som inte har de

http://witchbitch.wordpress.com/2008/05/19/det-du-inte-visste-om-lamictal/

Ja, listan på biverkningar i FASS går inte av för hackor...

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19940128000118&DocTypeID=5&UserTypeID=0

Skönt att det löste sig för dig! (t+)

Usch och blä för läkemedel och alla dess biverkningar är min inställning. Dessutom tycker jag de generellt för inriktade på att dölja symptomen istället för att lösa den bakomliggande orsaken. Så läkemedel undviker j

Men Markus, har du kollat vad Lamictal är för medicin? Man kan ju inte bli bra från epilepsi eller bipolär sjukdom (manodepressivitet) genom livsstilsförändringar. Tycker det verkar väldigt riskabelt att inte ta sin medicin om man har de sjukdomarna.

Min personliga åsikt: Sjukdomar är psykosomatiska eller självåsamkade (livsstil, miljö etc.) och allt går att förändra genom livstilsförändringar.
Det gäller för majoriteten av världens befolkning.

Att det sedan finns riktiga sjukdomar (som en minoritet

Nej, jag pratade generellt bara. Självklart finns det vissa/många sjukdomar då det är motiverat att ta läkemedel. Jag ville bara säga att jag tycker det knapras för mycket läkemedel i dagens samälle. Man tar till dessa piller allt för tidigt, utan att för