Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 12:30Sen lite kommentarer till David.
Att medellivslängden ökat beror på många saker. En mycket stor åtgärd för folkhälsan och därmed medellivslängden är utbyggnaden av avloppssystem och vattenrening som genomfördes i slutet av 1800-talet och början på 1900-t
Sen lite kommentarer till David.
Att medellivslängden ökat beror på många saker. En mycket stor åtgärd för folkhälsan och därmed medellivslängden är utbyggnaden av avloppssystem och vattenrening som genomfördes i slutet av 1800-talet och början på 1900-t
Quote from Camilla Höög on 21 November 2008, 12:34Om man är känslig för andras granskning och kommentarer så går man inte ut på Sveriges största träningscommunity berättar om det.
Om man är känslig för andras granskning och kommentarer så går man inte ut på Sveriges största träningscommunity berättar om det.
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 12:37Markus - man tar inte nödvändigtvis mediciner för "att överleva längre" utan för att må bättre under tiden man lever. Även en sjuk människa kan vilja ha ork och förmåga att ha roligt. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att man har RÄTT till det, om
Markus - man tar inte nödvändigtvis mediciner för "att överleva längre" utan för att må bättre under tiden man lever. Även en sjuk människa kan vilja ha ork och förmåga att ha roligt. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att man har RÄTT till det, om
Quote from Lars Breström on 21 November 2008, 12:54Jag håller med om att folk, mer eller mindre indirekt, väljer att bli sjuka. Många tror dessutom att ett piller kan hjälpa dem att bli av med sina självvalda sjukdomar när det ända de behöver göra är att förändra sin livsstil.
Men, självklart ska man som
Jag håller med om att folk, mer eller mindre indirekt, väljer att bli sjuka. Många tror dessutom att ett piller kan hjälpa dem att bli av med sina självvalda sjukdomar när det ända de behöver göra är att förändra sin livsstil.
Men, självklart ska man som
Quote from Lars Breström on 21 November 2008, 13:05Litet förtydligande.
Med matmissbrukare menar jag folk som äter mer vad de förbränner. Inte bullemiker, anorektiker, osv, de har andra problem som självklart kräver hjälp.
Litet förtydligande.
Med matmissbrukare menar jag folk som äter mer vad de förbränner. Inte bullemiker, anorektiker, osv, de har andra problem som självklart kräver hjälp.
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:18Någon som har en lista på vilka läkemedel som det konsumeras mest av? 🙂
Det är ju inga receptbelagda läkemedel, men jag gissar att värktabletter, sömnpiller och lugnande medel ligger ganska högt upp på topplistan. Om man får ont någonstans, har sömnpro
Någon som har en lista på vilka läkemedel som det konsumeras mest av? 🙂
Det är ju inga receptbelagda läkemedel, men jag gissar att värktabletter, sömnpiller och lugnande medel ligger ganska högt upp på topplistan. Om man får ont någonstans, har sömnpro
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:37Utan läkemedel skulle många av oss dö vid tidig ålder av någon banal infektionssjukdom. Det är väl där överkonsumtionen av läkemedel skrämmer. Med alltfler resistenta bakterier så riskerar vi att snart vara tillbaka på 1800-talsnivå.
Utan läkemedel skulle många av oss dö vid tidig ålder av någon banal infektionssjukdom. Det är väl där överkonsumtionen av läkemedel skrämmer. Med alltfler resistenta bakterier så riskerar vi att snart vara tillbaka på 1800-talsnivå.
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:39Det räcker att du tvättar händerna, Krister.
Lite som livsstil.
Det räcker att du tvättar händerna, Krister.
Lite som livsstil.
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:42Då kan man drabbas av livsstilssjukdomen "torr hy". 😉
Då kan man drabbas av livsstilssjukdomen "torr hy". 😉
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:44Åhh, ser att David redan svarat åt mig... 😀 Jag trodde han befann sig på läkemedelförespråkarnas sida i denna diskussion, men du kanske har blivit omvänd? 😉
Åhh, ser att David redan svarat åt mig... 😀 Jag trodde han befann sig på läkemedelförespråkarnas sida i denna diskussion, men du kanske har blivit omvänd? 😉