Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jack Twist, jag svarade på Allies inlägg där hon skrev "det finns sjukdomstillstånd som kan göra människor väldigt impulsiva". Därför inledde jag mitt inlägg med "Allie". Jag tolkade det hon skrev som att det var ett sjukdomstillstånd som inte hade något

Men Anders A, självklart syftade jag på bipolär sjukdom.

Man kan inte sluta ifrågasätta vad folk skriver för att det föreligger risk för att läsaren blir stött, ledsen och/eller mår dåligt av det. Så länge man inte går till påhopp eller otrevligheter.

Allie, det var inte uppenbart eftersom din formulering syftar på något som inte nämnts tidigare och var skrivet i obestämd form. Var gärna mer noggrann när du skriver på nätet och då särskilt med syftningar eftersom det väldigt lätt missförstås.

Vidare a

Jag tror att de flesta, kanske t om alla, andra i denna tråden förstod vad jag menade. Och jag har ju själv sagt ovan att Lamictal också används vid epilepsi...

Jag förstod inte när du använda fel ord där det borde varit bestämd form, så åtminstone en missförstod. Skriv rätt så underlättar det för alla och vi slipper såna här fåniga diskussioner.
Att sedan även försöka trycka till lite extra genom att säga "alla

Haha, det var inte inkorrekt svenska! Och vad spelar det för roll vilket sjukdomstillstånd jag syftade på? Det finns också människor som är känsliga och impulsiva utan att vara sjuka. Man ska alltid vara empatisk och försöka tänka sig in i hur andra männi

Lena: Vi har väl aldrig tvättat händerna så mycket som nu och ändå ökar de resistenta bakterierna. När man dissar mediciner så är man nog ute på rätt så hal is. Den stora ökningen av medellivslängden beror framförallt på bättre och mer mat, mediciner mot

Anders och Allie, nu är det dags att lägga ner, annars får ni starta en tråd för språkförbistringar
och ta ett lyckopiller ...eller ge er ut och springa 20 km. Det kortsiktiga resultatet är ju detsamma
🙂

Allie. Snälla, läs inläggen ovan så du hänger med i diskussionen.

Jack Twist skrev:
"Helt uppenbart är dina kunskaper om iallafall en av de sjukdomar som Lamictal förskrivs för begränsad."

Jag:
"Jag tolkade det hon skrev som att det var ett sjukdomstill