Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:47Annars tvivlar jag starkt på påståendet om att "många skulle dö i tidig ålder" utan läkemedel, i alla fall om man lever sunt. Det är ju knappast bara mot "dödliga sjukdomar" som vi knaprar läkemedel i dagsläget...
Annars tvivlar jag starkt på påståendet om att "många skulle dö i tidig ålder" utan läkemedel, i alla fall om man lever sunt. Det är ju knappast bara mot "dödliga sjukdomar" som vi knaprar läkemedel i dagsläget...
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:52Jag förespråkar läkemedel och sjukvård vid behov.
Däremot så är det inte ok att hävda enkelheten i att ändra livsstil eller att folk&fä får skylla sig själva.Jag träffar på många "löpare" som har stora led och artrosproblem.
Med ert sätt att se, så är d
Jag förespråkar läkemedel och sjukvård vid behov.
Däremot så är det inte ok att hävda enkelheten i att ändra livsstil eller att folk&fä får skylla sig själva.
Jag träffar på många "löpare" som har stora led och artrosproblem.
Med ert sätt att se, så är d
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 13:54Visst finns det "sjukdomsr" där det du skriver gäller, Markus men jag tycker det var en illa vald tråd att diskutera detta i!
Visst finns det "sjukdomsr" där det du skriver gäller, Markus men jag tycker det var en illa vald tråd att diskutera detta i!
Quote from Camilla Höög on 21 November 2008, 14:01Han kan ju inte hjälpa att folk gick till "attack" mot hans personliga åsikter. De kände väl sig träffade eftersom de knaprar medicin för alla sina påhittade åkommor 😉
Han kan ju inte hjälpa att folk gick till "attack" mot hans personliga åsikter. De kände väl sig träffade eftersom de knaprar medicin för alla sina påhittade åkommor 😉
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 14:03AT, tvärtom verkar det väl vara en bra tråd att förespråka mindre användande av mediciner? Trådstartaren uppgav ju faktiskt att hon mår bättre och kan träna mer efter att ha slutat ta medicinen.
Jag håller absolut med om att ju färre mediciner man behöve
AT, tvärtom verkar det väl vara en bra tråd att förespråka mindre användande av mediciner? Trådstartaren uppgav ju faktiskt att hon mår bättre och kan träna mer efter att ha slutat ta medicinen.
Jag håller absolut med om att ju färre mediciner man behöve
Quote from Elias Engqvist on 21 November 2008, 14:07Att träna på en hög nivå innebär att man utsätter sig för attack av virus eftersom man tillfälligt sätter ner immunförsvaret...så har man otur så händer det tråkigheter.
Att träna på en hög nivå innebär att man utsätter sig för attack av virus eftersom man tillfälligt sätter ner immunförsvaret...så har man otur så händer det tråkigheter.
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 14:17det jag menade var att den medicin som trådstartaren slutat med var för väldigt allvarliga sjukdomar som du helst inte bara slutar medicinera mot.
Ej heller är de sjukdomarna självförvållade.
Högst troligt har trådstartaren fått en annan medicin istället
det jag menade var att den medicin som trådstartaren slutat med var för väldigt allvarliga sjukdomar som du helst inte bara slutar medicinera mot.
Ej heller är de sjukdomarna självförvållade.
Högst troligt har trådstartaren fått en annan medicin istället
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 14:19Anders Andersson, jag vet inte om du känner till det men det finns sjukdomstillstånd som kan göra människor väldigt impulsiva och då kanske man ställer sådana här frågor i forum även om man är känslig.
Anders Andersson, jag vet inte om du känner till det men det finns sjukdomstillstånd som kan göra människor väldigt impulsiva och då kanske man ställer sådana här frågor i forum även om man är känslig.
Quote from Camilla Höög on 21 November 2008, 14:34Allie, då får man skylla sig själv för det är så det fungerar på nätet.
Om man inte visste om att man hade den där sjukdomen så bör man efter första "utbrottet" lära sig av det och vilka konsekvenser det kan få och leva därefter. Precis som med allt i liv
Allie, då får man skylla sig själv för det är så det fungerar på nätet.
Om man inte visste om att man hade den där sjukdomen så bör man efter första "utbrottet" lära sig av det och vilka konsekvenser det kan få och leva därefter. Precis som med allt i liv
Quote from Funbeat user on 21 November 2008, 14:49Så ni menar att läkarnas oro för multiresistenta bakterier är obefogade och att vi löser det lätt med lite livsstilsförändringar. 😀
Vad skönt! Då kan vi sova vidare. 😉
Så ni menar att läkarnas oro för multiresistenta bakterier är obefogade och att vi löser det lätt med lite livsstilsförändringar. 😀
Vad skönt! Då kan vi sova vidare. 😉