Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 16:19Jo det är svårt att vet hur man egentligen simmar. Det behövs ett tränat öga för det.
Jo det är svårt att vet hur man egentligen simmar. Det behövs ett tränat öga för det.
Quote from Funbeat user on 5 February 2009, 17:47Att känna hur min balans är det har jag inga problem med alls. En kompis till mig sa att jag skulle dra in magen och luta huvudet djupt nedåt och tänka "balance, balance, balance" och det funkade för mig. Men crawl har jag inte simmat sedan jag var 11 år,
Att känna hur min balans är det har jag inga problem med alls. En kompis till mig sa att jag skulle dra in magen och luta huvudet djupt nedåt och tänka "balance, balance, balance" och det funkade för mig. Men crawl har jag inte simmat sedan jag var 11 år,
Quote from Funbeat user on 6 February 2009, 17:31Nja... Så enkelt är det nog inte att få balans i vattnet.
Naturligtvis kan du ha bra balans naturligt, men jag tror nog de flesta behöver träna det.
Det finns olika övningar för att öva upp balansen.
Nja... Så enkelt är det nog inte att få balans i vattnet.
Naturligtvis kan du ha bra balans naturligt, men jag tror nog de flesta behöver träna det.
Det finns olika övningar för att öva upp balansen.
Quote from Funbeat user on 6 February 2009, 19:02Alla har vi olika sätt att lära oss. Jag har tränat upp min hållning under de två senaste månaderna, och då har jag insett att det största problemet folk gör är att de inte drar in magen, men också en otrolig fixering vid klockan. Det hjälper otroligt myc
Alla har vi olika sätt att lära oss. Jag har tränat upp min hållning under de två senaste månaderna, och då har jag insett att det största problemet folk gör är att de inte drar in magen, men också en otrolig fixering vid klockan. Det hjälper otroligt myc
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 12:08Hej Elin!
Jag kan naturligtvis inte säga vad som gäller just för dig.
Jag känner ju inte dig!Men om man tittar på det motionssimmare, tro jag att många/flest har ett luddigt begrepp om vad balans, kroppshållning och stömlinjeform är och vad de innebär
Hej Elin!
Jag kan naturligtvis inte säga vad som gäller just för dig.
Jag känner ju inte dig!
Men om man tittar på det motionssimmare, tro jag att många/flest har ett luddigt begrepp om vad balans, kroppshållning och stömlinjeform är och vad de innebär
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 16:00Fast det elaka med simning är att man inte får stilpoäng... Den som är snabbast vinner, punkt slut! Sedan kan man bli snabb på många olika sätt, där bra balans är ett av dem!!
En kille som brukar simma samtidigt som jag saknar ena underbenet och har en m
Fast det elaka med simning är att man inte får stilpoäng... Den som är snabbast vinner, punkt slut! Sedan kan man bli snabb på många olika sätt, där bra balans är ett av dem!!
En kille som brukar simma samtidigt som jag saknar ena underbenet och har en m
Quote from Funbeat user on 8 February 2009, 08:29Det finns ingen motsättning mellan bra balans och muskelstyrka. Världsklassimmar är bra på allt detta och därför simmar de så mycket fortare än motionärer.
Det jag försöker säga är att många/flesta motionärer skulle vinna MER på att förbättra teknik, bal
Det finns ingen motsättning mellan bra balans och muskelstyrka. Världsklassimmar är bra på allt detta och därför simmar de så mycket fortare än motionärer.
Det jag försöker säga är att många/flesta motionärer skulle vinna MER på att förbättra teknik, bal
Quote from Funbeat user on 9 February 2009, 08:16+1
Teknikträning i simning är ju inte för att det ska se snyggt ut utan för att det ska minska vattenmotståndet. Lättaste sättet för folk att gå från 1.40-fart till 1.30-fart är i 9 fall av 10 teknikträning.
+1
Teknikträning i simning är ju inte för att det ska se snyggt ut utan för att det ska minska vattenmotståndet. Lättaste sättet för folk att gå från 1.40-fart till 1.30-fart är i 9 fall av 10 teknikträning.
Quote from Funbeat user on 9 February 2009, 09:45Ett par tips:
Lägg kraften på att förbättra draget och din position i vattnet. Bensparken är sekundär vid crawl för motionärer. Det tar helt enkelt för mycket syre och kraft att behålla en stark benspark länge.
För att simma snabbare så finns det bara e
Ett par tips:
Lägg kraften på att förbättra draget och din position i vattnet. Bensparken är sekundär vid crawl för motionärer. Det tar helt enkelt för mycket syre och kraft att behålla en stark benspark länge.
För att simma snabbare så finns det bara e
Quote from Funbeat user on 10 February 2009, 12:11Jag håller med Markku, det finns massor att vinna på att förbättra tekniken om den är dålig till att börja med.
Ta en sådan sak som frisim (crawl alltså) som för en simmare är det lättaste och minst krävande man kan simma, men för en motionär ofta är me
Jag håller med Markku, det finns massor att vinna på att förbättra tekniken om den är dålig till att börja med.
Ta en sådan sak som frisim (crawl alltså) som för en simmare är det lättaste och minst krävande man kan simma, men för en motionär ofta är me