Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningÖvningar för att öka snabbhet
You need to log in to create posts and topics.

Ett problem för motionärer är att veta vad som är bra teknik och hur man tränar bra teknik.

Utan veta vad bra teknik är, tror jag det är helt fel att försöka simma fortare/hårdare. Om man har dålig teknik, leder träningen bara till att man blir ännu bätt

Japp, för att simma med en känsla av att man kan simma hur långt som helst så krävs en viss nivå på din teknik. Teknikträning är jätteviktigt i en sport såsom simning. Därför kan man köra ett gäng drills varje pass, eller om man har tid köra ett helt dril

Sofias förslag på träning är bra, det är så man jobbar när tekniken sitter hyfsat. En bra träningsform som är rätt jobbig är att försöka jobba på "tröskelfart", dvs så man ligger precis på gränsen att dra på sig syra, men inte så hårt att man får syra så

Nu måste jag ju faktiskt flika in med att jag blivit lite inspirerad!!

Så i morgon om jag tar mig iväg till simhallen då (nästa pass iaf) så ska jag träna på att flyta!! 😀 På alla håll och kanter 😉

Inte för att jag crawlar än, men jag är lätt sugen p

Har aldrig simmat tidigare. Har lärt mig simma i somras genom att testa olika simmrörelsen. Så jag simmar i snigel fart. Det finns så mycket jag inte vet och kan. Det är verkligen inspirerande att läsa inlägget. Ska försöka simma så mycket så möjligt.
Tac