Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlon1/2 Ironman till Vansbro 2011!!!
You need to log in to create posts and topics.

Jaha, då är det bara till att ändra hela årsplaneringen då...

För en utflyttad mas känns ju det här som en perfekt ursäkt att åka hemåt. (t+)

Såg att ni planerat in simningen nedanför sammanflytningen. Hur strömt är det där?

Har ni haft någon kontakt m

Jag tittar på kartan och konstaterar också att simsträckan sker uteslutande i Västerdalälven efter samgåendet med Vanån.
Växlingsområdet är bakom det som var/är Felix/Findus (?) fabrik eller?

Cykling längs med Västerdalälvens södra (västra) sida? Mot Upp

Fasen va härligt om detta blir av! Håller tummarna.

Fredrik, växlingsområdet ligger bakom Monarks cykelfabrik. Sim ner och upp är vid Vansbro Vattenskidklubb. Löpningen vill vi få till inne i Vansbro och målgången borta vid Vansbrosimmets målområde.

Vet ej hur strömt det är i deltat men åt ett håll kommer

Cykling TC - Uppsälje - Högosta fram och tillbaka 3 ggr?
TC - Uppsälje - Högosta - Nås fram och tillbaka 2 ggr?
TC - Uppsälje - Högosta - Nås - Lindesnäs fram och tillbaka 1 gång?
TC - Uppsälje - Högosta - Nås - Lindesnäs - Laxtjärn - Eldsforsen?

In till som verkligen hoppas att detta blir av

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt att de (ev) 4 halv-iron vi har i Sverige går på två helger (Vansbro verkar krocka med Sövde, Tjörn med Sala). Ligger de tillräckligt långt isär geografiskt för att inte stjäla deltagare från

Erik, vår bedömning är att en tävling i Vansbro ej på något sätt skulle äventyra Sövdes tävling. Jämförbart är Tjörn och Sala som båda hade ett mycket högt deltagarantal trots att de gick samma helg. Det geografiska avståndet i kombination med det ökade i

Både Sala och Tjörn hade fyllt alla för året tillgängliga startplatser, samma helg som Stockholm för övrigt.
Så trots att det krockar verkar antalet utövare få utlopp för sin entusiasm.
Gällande Sala så berättade arrangören att man ska se över om det går

Positivt besked från Vansbro. Vi går vidare med att sätta upp en Pilot-tävling inför 2011 med målsättningen att erbjuda en tävling av högsta klass inför 2012. Nästa steg, forma "Vansbro Tri Dream Team" som kommer att förverkliga denna tävling 2011. Gruppe