Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag lärde mig crawla för ett år sedan och har nyligen börjat simma lite längre sträckor (1000-1500 m). Det går skapligt, men jag är så förfärligt långsam! Tar ca en halvtimme att simma 1 km. Hur blir jag snabbare? Vad är de vanligaste misstagen (som jag s

Det enklaste sättet är att börja simma med en grupp och ha en coach på sidan som ger dig instruktioner och tips. I simning är vi individer och tips till en person kanske inte alls passar en annan.

Finns inte möjligheten att simma med grupp/coach så finns

Tack! Jag har gått en crawlkurs och lärt mig grunderna, men tyckte gruppen var alldeles för stor så det var svårt att få någon individuell hjälp. Vet inte var jag hittar någon annan grupp/coach, men ska iaf kolla in Swim smooth!

Jag simmar 2 ggr i veckan

Kanske finns någon triathlonklubb i närheten som har simträning?

Att simma långsamt beror väl ofta på tre möjliga fel, enskilt eller i kombination.
Dels armarna, dels kroppen, dels benkick/fötter.
Armarna eller snarare armtaget: hand och underarm ska fånga så mycket (stillastående) vatten som möjligt, liksom greppa och

Tack för tips! Har bara testat nån enstaka gång att simma med dolme resp. platta. Kanske bra att skaffa egna så jag kan träna lite mer inriktat på armar eller ben som du säger. Var hittar jag prisvärda sådana?

Triathlonklubb känns inte riktigt aktuellt d

Vet ju inte var du bor, om det finns butik hos dig eller Internet enda alternativet. Men något säger mig att du simmar i Stockholm. (menar inte att du skall behöva "röja"hur det förhåller sig med det)
I vart fall, i annan tråd berättar du att du har plane

Maria: förutom att man simma snabbare med bra teknik som de andra påpeka tycker jag man bli snabbare genom att träna att bli snabbt.

När du simma 1km på 30min hur ser ut dina splits? simma du alla 10 100m på 3min eller simma du den första på 2:15 och s

Anders: Jag simmar i Stockholm, inte så hemligt att "röja" 🙂 Tänker alltid att de dyrare grejerna är bättre, men kanske räcker bra med den dolmen och plattan du tipsade om. Tack!

Ryan: Jag har inte tagit tid på det sättet, men ska kolla. Misstänker att

Tror att han menar att simning och vila är sammanlagt 55s du startar alltså 55s efter föregående start. Snabbare simning ger längre vila :-).