Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 18:42Det här är väl ungefär samma som Jack Daniels gamla hederliga R-intervaller? (http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Daniels_%28coach%29#Repetition_.28R.29_pace)
Det här är väl ungefär samma som Jack Daniels gamla hederliga R-intervaller? (http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Daniels_%28coach%29#Repetition_.28R.29_pace)
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 21:51Med 15 minuters uppvärmning, block 1 på 5 minuter (5 x (30s-20s-10s), 5 minuters vila (2 min för de vältränade), block 2 på 5 minuter, så är hela motionspasset avklarat på 25 minuter.
Med 15 minuters uppvärmning, block 1 på 5 minuter (5 x (30s-20s-10s), 5 minuters vila (2 min för de vältränade), block 2 på 5 minuter, så är hela motionspasset avklarat på 25 minuter.
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 08:0415+5+5+5 = 30
Kanske bra med lite lätt jogg efter (10 min) följt av stretch/rörlighetsövningar (10 min)
Alltså 50 min
15+5+5+5 = 30
Kanske bra med lite lätt jogg efter (10 min) följt av stretch/rörlighetsövningar (10 min)
Alltså 50 min
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 10:31Matematici och kloka ord!
Matematici och kloka ord!
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 10:42Funkar bäst om man kör dem (gärna i mindre grupp på 2-3 personer i bredd) på innerbanan på någon populär friidrottsarena med Garmin som tempoangivare.
Funkar bäst om man kör dem (gärna i mindre grupp på 2-3 personer i bredd) på innerbanan på någon populär friidrottsarena med Garmin som tempoangivare.
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 13:10undrade också lite över det där.. Ska man alltså springa SNABBT först, å sen ganska snabbt å SEN gå, å sen om igen? Brukar ju göra tvärtom, vid vissa intervaller.. gå, jogga, sen springa snabbt, sen ner i gå igen å så börja om.
Om man gör sådär som före
undrade också lite över det där.. Ska man alltså springa SNABBT först, å sen ganska snabbt å SEN gå, å sen om igen? Brukar ju göra tvärtom, vid vissa intervaller.. gå, jogga, sen springa snabbt, sen ner i gå igen å så börja om.
Om man gör sådär som före
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 15:15Jag har läst danska bloggare och de säger att man efter 15 minuters sedvanlig uppvärmning börjar passet med 30 sekunders lugn jogg, 20 sekunder snabb fart och sist 10 sekunder sprintfart. Upprepar detta fem gånger utan paus. Två-fem min vila och sen ett b
Jag har läst danska bloggare och de säger att man efter 15 minuters sedvanlig uppvärmning börjar passet med 30 sekunders lugn jogg, 20 sekunder snabb fart och sist 10 sekunder sprintfart. Upprepar detta fem gånger utan paus. Två-fem min vila och sen ett b
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 15:43"Jag har läst danska bloggare och de säger att man efter 15 minuters sedvanlig uppvärmning börjar passet med 30 sekunders lugn jogg, 20 sekunder snabb fart och sist 10 sekunder sprintfart. Upprepar detta fem gånger utan paus. Två-fem min vila och sen ett
"Jag har läst danska bloggare och de säger att man efter 15 minuters sedvanlig uppvärmning börjar passet med 30 sekunders lugn jogg, 20 sekunder snabb fart och sist 10 sekunder sprintfart. Upprepar detta fem gånger utan paus. Två-fem min vila och sen ett
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 20:45Intressant och kanske värt att testa.
Har provat lite olika typer av intervaller med målet att göra milen under 40 min. Under sommaren provade jag supertusingar och förbättrade min tid från Växjöloppet 1 maj på 40.30 till 39.22 på Kalmarmilen i augusti.
Intressant och kanske värt att testa.
Har provat lite olika typer av intervaller med målet att göra milen under 40 min. Under sommaren provade jag supertusingar och förbättrade min tid från Växjöloppet 1 maj på 40.30 till 39.22 på Kalmarmilen i augusti.
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 23:46Kanske något att prova för att göra en milrunda lite roligare.
Kanske något att prova för att göra en milrunda lite roligare.