Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning100/50 meter
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte inte på att det är medströms...men det är snabbt ändå 🙂
1km motströms

Dessutom är det nog bara ca 2800 m i Vansbro har jag hört... Sen kan man notera att det inte är elitsimmare som vinner Vansbo utan triathleter. Iofs duktiga simmare men elitsimmarna är nog ytterligare ett par minuter snabbare.

Anders Löfgren: Tackar. Ser fram emot att göra ett försök till ännu bättre tid till sommaren.

Torbjörn Wolffram: Vad baserar du det på?

Fredrik Olsson som vunnit 4 ggr (2000 och 2002-2004), som har rekordet och som är den ende som simmat under 30 minute

Har t.ex Frölander, Alshammar, Nystrand, Holmertz, Baron och Larsson simmat vansbro?

Elitsimmare = Typ minst ett guld på långbane-VM eller OS...

Sedan tror jag säkert att många simmare simmar vansbro, men kanske inte elitsimmarna?

ok, Adrian. Jag tar delvis tillbaka det jag skrev. Bland tjejerna finns två bra exempel med Eva (utan våtdräkt!) och Mia - båda medaljörer på SM. Men på herrsidan är det desto tunnare. Där finns Rosén o på 80-talet Salonen.

Men Sveriges absolut bästa s

"Elitsimmare = Typ minst ett guld på långbane-VM eller OS..."

Per nu får du sköta dig! Inga dåliga kvar du har på elitsimmare. Om man "bara" har simmat final i OS då? Räknas man inte som elit då? Eller om man "bara" kvalar in till OS? Ne du får nog tänk

>Nej du får nog tänka om lite...

Är det elit så är det...

Ordet elit är hyfsat subjektivt,
Vissa kan ju kallas elit bara för att man råkar vara lite bättre än röset...
(eller som de anglosaxiska länderna säger:
"In the land of the blind, the one-eyed ma

Per Grönberg: Din definition av elit är lite annorlunda. Jag syftade på SVERIGEeliten, vilket jag faktiskt tror att Torbjörn också gjorde. Jag skulle påstå att om man är uppe och tar SM-guld så tillhör man eliten i Sverige. Att VÄRLDSeliten inte dyker upp

Lugn och fin...

Jag jävlas bara! Men jag _tror_ att öppet vatten med mycket folk i svinkallt vatten mer lockar triatleter än simmare!

De simmare jag känner blir vansiniga bara det är lite vågor och folk som är i vägen i banan!

En annan intressant sak är att de som ligger i ledningen på Vansbro antagligen inte går för fullt hela tiden. I en bassäng räknas alltid din tid och du är inte säker på om något annat heat går snabbare än ditt. I öppet vatten ser man vem som leder och tid