Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning100/50 meter
You need to log in to create posts and topics.

Gordo har många bra tankar!

Fredrik Granlund: "Titta upp när du dyker i och försök tänka dig att glasögonen ska träffa vattenytan först. "

Bra tips! (t+) Tack så mycket. Jag provade det i dag och för första gången fick jag behålla brillorna på och dessutom helt utan läckage.

Annika, då har du ju en fantasisk möjlighet att se vilken otroligt glid hon har i vattnet. Sätt dig några minuter före varje pass och försök se hur långt hon kommer på varje tag. Studera också hur avslappnat hon simmar - hela tiden! Alltså finns det ingen

Ska bara säga att jag var med i SUM - SIM idag 😀 Fick 1.07 igår... hade ca 33 på bådra 50:orna.... Jag simmade 100m frisim idag också..! Betydligt bättre!! Fick 1.03! Jag är iallafall mycket stolt 😉

Tror jag gjort 56,95 resp 26,02 som bäst om vi pratar frisim. Jag var/är en usel sprinter (och ingen vidare frisimmare) och trots att jag aktivt tävlar fortfarande är jag inte i närheten av de där tiderna idag, vilket är tråkigt när man ska simma lagkappe

Jag gjorde 2:05 i fredags, iof utan start och voltvänding! 😉
Så jag ska bara halvera min tid!

Per, hur kom du alls i mål om du körde utan start? 🙂

Jag har helt glömt bort det här, så det var bra att folk började posta igen så att jag kommer ihåg att ta tid nästa gång jag har möjlighet.

Jag guppade upp och ner och fantiserade om att jag simmade 100 m...

Jag menade att jag inte dök i utan startade i vattnet... Antar att det gör några sekunder att dyka i!

Om man inte måste stanna och justera glasen efter an dykt i...

Grattis, Victor! Härligt PB 🙂
Snart dax att runda minuten!