Quote from Guest on 12 September 2013, 02:56Min dotter sprang skoljoggen idag. 2 km. Hon tyckte att det var jobbigt och var inte nöjd med sin placering och önskar att få ett bättre resultat nästa år. Då springer de oxå 2 km.
Hon idrottar, spelar volleyboll och dansar. Sammanlagd träning är 3 ggr i
Min dotter sprang skoljoggen idag. 2 km. Hon tyckte att det var jobbigt och var inte nöjd med sin placering och önskar att få ett bättre resultat nästa år. Då springer de oxå 2 km.
Hon idrottar, spelar volleyboll och dansar. Sammanlagd träning är 3 ggr i
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 03:06Tyvärr är det väl som så att barn i den åldern inte nämnvärt kan träna upp sin syreupptagningsförmåga. Så konditionsträning är väl inte det jag skulle köra i någon större utsträckning.
Teknik och roliga saker. Springa i skogen och inte på spåret. Hopp u
Tyvärr är det väl som så att barn i den åldern inte nämnvärt kan träna upp sin syreupptagningsförmåga. Så konditionsträning är väl inte det jag skulle köra i någon större utsträckning.
Teknik och roliga saker. Springa i skogen och inte på spåret. Hopp u
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 03:10Ut och mysjogga tillsammans bara i början, varför inte börja med att vara ute den tid hon fick på 2km i år men se till att ta det så lugnt så att hon orkar hela TIDEN utan att gå? Sen (efter några veckor kanske?) kan man öka tempot och lägga in gånginterv
Ut och mysjogga tillsammans bara i början, varför inte börja med att vara ute den tid hon fick på 2km i år men se till att ta det så lugnt så att hon orkar hela TIDEN utan att gå? Sen (efter några veckor kanske?) kan man öka tempot och lägga in gånginterv
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 06:57I det här fallet.håller jag med P. Hon har.nog tillräckligr med den övriga aktiviteten vad gäller träning. Verkar inte som hon skulle vilja börja med friidrott heller?
I det här fallet.håller jag med P. Hon har.nog tillräckligr med den övriga aktiviteten vad gäller träning. Verkar inte som hon skulle vilja börja med friidrott heller?
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 08:44Löpning består av fysisk styrka och mental styrka samt lite teknik. Jag tränar min 7-åring och konstaterade rätt fort att tekniken var det inget fel på då hon som de flesta yngre springer på ett naturligt sätt. Jag har också tagit till mig att syreupptagn
Löpning består av fysisk styrka och mental styrka samt lite teknik. Jag tränar min 7-åring och konstaterade rätt fort att tekniken var det inget fel på då hon som de flesta yngre springer på ett naturligt sätt. Jag har också tagit till mig att syreupptagn
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 11:03Det känns som att göra det lite enkelt för sig att säga att det inte ger ett bra resultat med konditionsträning därför att syreupptagningsförmågan "bara" ökar med upp till 10%. Det finns så många andra faktorer som är viktiga för konditionen förutom syreu
Det känns som att göra det lite enkelt för sig att säga att det inte ger ett bra resultat med konditionsträning därför att syreupptagningsförmågan "bara" ökar med upp till 10%. Det finns så många andra faktorer som är viktiga för konditionen förutom syreu
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 12:55Man kan träna så mycket annat än konditionen som gör att det går bättre att springa. Viktigt att träningen inte blir för hård och ensidig utan att det blir allsidigt och bygger en grund för framtiden.
Ffa genom att lära sig hur man genomför ett bra tränin
Man kan träna så mycket annat än konditionen som gör att det går bättre att springa. Viktigt att träningen inte blir för hård och ensidig utan att det blir allsidigt och bygger en grund för framtiden.
Ffa genom att lära sig hur man genomför ett bra tränin
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 13:27Jag menade inte att man skulle lägga in flera löpträningspass i veckan, det är ju som ni säger att hon redan tränar mycket och överträning är aldrig rätt. Men om jag hade en dotter som ville förbättra sin tid till nästa år skulle jag bli glad och ta chans
Jag menade inte att man skulle lägga in flera löpträningspass i veckan, det är ju som ni säger att hon redan tränar mycket och överträning är aldrig rätt. Men om jag hade en dotter som ville förbättra sin tid till nästa år skulle jag bli glad och ta chans
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 13:37Jag tycker inte det är speciellt mycket om en 11-åring tränar 3 gånger i veckan + ev match. Det är nog normalt. Kör hårt, men koncentrera er på koordination och teknik om den behöver förbättras.
Jag tycker inte det är speciellt mycket om en 11-åring tränar 3 gånger i veckan + ev match. Det är nog normalt. Kör hårt, men koncentrera er på koordination och teknik om den behöver förbättras.
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 13:42I min gamla klubb är rekordet för flickor 11 år på 800 meter 2.31,28. Har väldigt svårt att tro att den tiden inte är resultat av gansk fokuserad träning. Finns kanske en o annan vuxen kvinna - och man - på Funbeat som skulle bli trött av att nå den tid
I min gamla klubb är rekordet för flickor 11 år på 800 meter 2.31,28. Har väldigt svårt att tro att den tiden inte är resultat av gansk fokuserad träning. Finns kanske en o annan vuxen kvinna - och man - på Funbeat som skulle bli trött av att nå den tid