Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 14:04Så länge barn tycker det är rolig jag har svårt att tror det kan bli för mycket. Själv simmade jag 5ggr/vecka sedan jag var 8år året om samt spelade baseball, fotboll och basket under de olika säsonger.
Så länge barn tycker det är rolig jag har svårt att tror det kan bli för mycket. Själv simmade jag 5ggr/vecka sedan jag var 8år året om samt spelade baseball, fotboll och basket under de olika säsonger.
Quote from Funbeat user on 12 September 2013, 22:33Jag tror som så många andra tidigare i tråden att i den åldern ska man mer träna på att träna så att man tex får vana på att köra på även om man är lite trött, och att en smula teknikträning kan göra det lättare att springa långt istf fort om det är det h
Jag tror som så många andra tidigare i tråden att i den åldern ska man mer träna på att träna så att man tex får vana på att köra på även om man är lite trött, och att en smula teknikträning kan göra det lättare att springa långt istf fort om det är det h
Quote from Funbeat user on 13 September 2013, 07:18Om man har turen att ha en 11-åring som gillar idrott så är det ju närmast en dröm. ( Ej så vanligt numera.)
Låt henne göra som hon vill och pressa henne absolut inte.
Om du tror att hon kan bli världselit eller åtminstone Sverige-elit kan du fundera p
Om man har turen att ha en 11-åring som gillar idrott så är det ju närmast en dröm. ( Ej så vanligt numera.)
Låt henne göra som hon vill och pressa henne absolut inte.
Om du tror att hon kan bli världselit eller åtminstone Sverige-elit kan du fundera p
Quote from Funbeat user on 13 September 2013, 07:47Det är intressant med barnträning. I mitt fall handlar det om att bromsa en 8-årig tjej. Hon har en enorm kapacitet och springer väldigt snabbt. Hon har tävlat en del och hävdar sig mycket väl med både 10-11-12 åringar. Hon vill träna mer, men jag försöke
Det är intressant med barnträning. I mitt fall handlar det om att bromsa en 8-årig tjej. Hon har en enorm kapacitet och springer väldigt snabbt. Hon har tävlat en del och hävdar sig mycket väl med både 10-11-12 åringar. Hon vill träna mer, men jag försöke
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 08:32Livsmedelsverket rekommenderar minst 60min rörlig aktivitet varje dag för barn. Finns nog många som åker buss till skolan och bil till träningen, som tränar tre ggr i veckan men ändå får alldeles för lite motion. Sedan finns det barn som cyklar ett par km
Livsmedelsverket rekommenderar minst 60min rörlig aktivitet varje dag för barn. Finns nog många som åker buss till skolan och bil till träningen, som tränar tre ggr i veckan men ändå får alldeles för lite motion. Sedan finns det barn som cyklar ett par km
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 10:33Vi brukar ju läsa om hur de internationella storstjärnorna har sprungit ett antal kilometer till o från skolan varje dag i den åldern. Och för ett par generationer sedan var det inte ovanligt att svenska barn hade en timme till fots till skolan i glesbygd
Vi brukar ju läsa om hur de internationella storstjärnorna har sprungit ett antal kilometer till o från skolan varje dag i den åldern. Och för ett par generationer sedan var det inte ovanligt att svenska barn hade en timme till fots till skolan i glesbygd
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 15:32En sjuåring som kan promenera i tre timmar utan att ledsna låter underbart. Sexåringen här blir trött och vill inte gå längre än femtio meter innan hon hittar på diverse åkommor. Skutta runt på gympa, fotboll och sådant är däremot inga problem så det är h
En sjuåring som kan promenera i tre timmar utan att ledsna låter underbart. Sexåringen här blir trött och vill inte gå längre än femtio meter innan hon hittar på diverse åkommor. Skutta runt på gympa, fotboll och sådant är däremot inga problem så det är h
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 15:42Tycker det funkar bäst att göra lite "äventyr" av det när man promenerar med barn. Om man klättrar upp- och nerför berg och trampar på i hyfsat obanad terräng brukar det vara populärt, men för mycket välröjda stigar eller vägar blir snabbt för enformigt.
Tycker det funkar bäst att göra lite "äventyr" av det när man promenerar med barn. Om man klättrar upp- och nerför berg och trampar på i hyfsat obanad terräng brukar det vara populärt, men för mycket välröjda stigar eller vägar blir snabbt för enformigt.
Quote from Funbeat user on 15 September 2013, 15:59Jo det är väl så. Drar mig lite för att ens försöka några sådana eskapader eftersom jag vet hur det brukar låta efter femtio meter på väg till biblioteket, fiket för att käka pannkakor eller som senast idag när hon ville bli buren från lunchen till klätte
Jo det är väl så. Drar mig lite för att ens försöka några sådana eskapader eftersom jag vet hur det brukar låta efter femtio meter på väg till biblioteket, fiket för att käka pannkakor eller som senast idag när hon ville bli buren från lunchen till klätte
Quote from Jonny Persson on 15 September 2013, 16:02Ni får ta till örnpappans uppfostringsmetoder Elin. 😀
Ni får ta till örnpappans uppfostringsmetoder Elin. 😀