Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning11-åring löpträning
You need to log in to create posts and topics.

Nu är det ju inte mitt barn men nästa lillskrutt håller vi redan på att indoktrinera. Får väl se om stora doser inspiration och goda föredömen hjälper eller stjälper, han kanske kommer sky all form av fysisk utomhusaktivitet som pesten. 🙂

Så länge Ni bär henne, Elin, så kommer hon att vilja bli buren. Hon har ju fattat att tjat och gnäll lönar sig. 🙂

Jag är inne på Anders R´s tänk. Barn (och även vuxna) mår bra av att röra sig varje dag och så länge det är på barnens egna villkor, utan

Vi bär henne självklart inte utan säger åt henne att sluta sjåpa sig och påminner om att hon nog inte orkar klättra i två timmar heller om hon inte kan gå trettio meter.

Tjat och gnäll leder absolut ingenstans hos oss, vi surnar bara till av det. Något mer osäker på hur det är hos hennes mor dock.

Bra där Elin! 🙂

Det är som "orkar inte äta upp maten" men att orka äta efterrätt - det går jättebra! 😀

Konstigt nog är det alltid grönsakerna som är kvar sist när känslan av proppmätthet infinner sig. 😉

Sorry för off topic. Tycker på allvar att det är intressant att höra om att träna den mentala orken hos barn.

Jag har varit ute och sprungit med henne som förra sommaren. Bara några sessioner. Eftersom hon tränade väldigt mkt gymnastisk då. Då sprang vi lite fart lek.
Jag ska absolut ta till mig med det där med att springa i backe och kanske ta med henne på läng