Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 08:40För den som inte cyklat så mycket och som vill komma runt hyfsat fort tror jag att tunga intervaller i olika former kan vara ett ganska bra sätt att få upp mer styrka i benen. Behöver ju inte vara så märkvärdig planering, bara att man på de träningsrundor
För den som inte cyklat så mycket och som vill komma runt hyfsat fort tror jag att tunga intervaller i olika former kan vara ett ganska bra sätt att få upp mer styrka i benen. Behöver ju inte vara så märkvärdig planering, bara att man på de träningsrundor
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 09:06Tack för alla svar (H:)
Skall istället sikta på på sub 11 i min träning och blir det sub 10 av bara farten så är det bara en bonus.
Kommer att bli en del intervaller ute på passen. Står en del intressanta intervalltips i det senaste numret av Aktiv trä
Tack för alla svar (H:)
Skall istället sikta på på sub 11 i min träning och blir det sub 10 av bara farten så är det bara en bonus.
Kommer att bli en del intervaller ute på passen. Står en del intressanta intervalltips i det senaste numret av Aktiv trä
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 10:06Tänkte samma tanke förra året, då det var första gången jag cyklade Vättern. 10 timmar var mitt mål - det blev 08:42!! Tack vare just klungkörning. Var inte rädd för att "hänga på" klungkörning i 35-40 km under långa stunder kapar tid. All stopptid du gör
Tänkte samma tanke förra året, då det var första gången jag cyklade Vättern. 10 timmar var mitt mål - det blev 08:42!! Tack vare just klungkörning. Var inte rädd för att "hänga på" klungkörning i 35-40 km under långa stunder kapar tid. All stopptid du gör
Quote from Funbeat user on 20 March 2010, 21:21Jimmy! Om jag vore som du så skulle jag:
- Träna målinriktat och varierat.
- Försök givetvis att få ihop många mil men tänk hela tiden att kvalitet på milen är överordnat kvantitet.
- Med 2-3 träningspass/vecka så kommer du att vara väl förberedd och ta
Jimmy! Om jag vore som du så skulle jag:
- Träna målinriktat och varierat.
- Försök givetvis att få ihop många mil men tänk hela tiden att kvalitet på milen är överordnat kvantitet.
- Med 2-3 träningspass/vecka så kommer du att vara väl förberedd och ta
Quote from Funbeat user on 21 March 2010, 16:38Jag förstår mig inte på det här med att ligga på rulle i 30 mil hur skojj är det sen vet jag inte hur man skall värdera en sån prestation prestation.
Nä se till att kör tillsammans med ett gäng med samma mål och var med och hjälp till med farthållningen
Jag förstår mig inte på det här med att ligga på rulle i 30 mil hur skojj är det sen vet jag inte hur man skall värdera en sån prestation prestation.
Nä se till att kör tillsammans med ett gäng med samma mål och var med och hjälp till med farthållningen