Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2 halvmaror på en vecka?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har under vintern tränat för att lyckas komma under 2 h på tävling på en halvmara. Jag är anmäld till Göteborgsvarvet 17/5 men tror att det kan bli svårt att "få till det" där pga trängsel etc. Helgen innan går det ett halvmaralopp i närheten av mig (

Egentligen är det ju bara du som kan svara till 100% på frågan men om du inte är väldigt dåligt tränad så är det inga problem. Det finns många som springer två halvmaror direkt efter varandra... 😉
Trots tveksam löpform så skulle jag själv inte tveka att

Det kan nog bara du svara på, helt beroende på hur det brukar kännas efter ett långpass. Själv skall jag springa LidingöUltran 50k veckan före Göteborg, tar varvet bara som en trevlig helg och startar långt bak i trängslen.

Näe, jag tycker väl att jag är OK tränad - legat på c:a 5-6 träningsdagar i veckan blandat löpning och cykling och c:a 10 mil löpning i månaden. BORDE väl klara av 2 halvmaror på en vecka då kanske...

Jag tror nog också att du har stora möjligheter att genomföra båda loppen på ett bra sätt. Det kommer säkert att vara nyttig för Göteborgsvarvet att få en rejäl genomkörare helgen före.

Lycka till!

Eftersom du bara har fått svar hitintills att det bör gå så kommer mitt inlägg. För mig är det helt otänkbart. Dels för att på lopp vill jag ladda mentalt och det kan jag inte på två halvor veckorna efter varandra, och en halvmarathon är tillräckligt lång

Som sagt är det nog bara du som kan svara till 100% men jag tycker det låter som du tränar lite lite löpning: 10mil i månaden är 25km i veckan ung. Hur är dom 25 uppdelade? Du bör ju ha ett 20km-pass i veckan tycker jag och då blir det bara 5 kvar. Hade j

Äh! Ha inte så överdriven respekt för olika utmaningar! Våga tänja lite på gränserna - och vinn! 🙂

He, jo, så säger jag oftast till mig själv men jag är lite tveksam till att säga det till andra...

Börjar förstå att det nog blir upp till mej att bestämma mig själv 😉 eftersom det finns många olika -kloka!-tankar kring detta. Eftersom jag varierar träningen mkt är det svårt att få in hur mkt löpning som helst men jag tänker ändå att det bara är det e