Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2 halvmaror på en vecka?
You need to log in to create posts and topics.

Frågan är väl om man ser det som en utmaning att genomföra bägge loppen eller om man är ute efter att göra tider som motsvarar ens kapacitet? För min egen del vill jag göra bra tider och ser ingen vits med att genomföra två halvmarathon.

Tränar man bara

Hej Pia.

"hade tänkt försöka komma under 2h i Borensbegstävlingen och bara ha kul (dvs inte tänka på tiden) i Göteborg."

Du kan vara lite "väderflexibel". Är det goda yttre förhållande vid den första så kör för en tid under 2h. Är det inte lika goda så

Jo, det är ju sant förstås - vädret spelar naturligtvis in! Men anledningen till att jag tror på en bättre tid i Borenberg är att jag inbilldar mej att jag ska ha plats att springa mitt eget lopp där, slippa zick-zacka etc. Jag har sprungit några minuter

Hej Pia.

Ja med 45000 andra löpare runt omkring sig inbillar jag också mig att det kan bli lite trångt både här och där, men mest i starten. Och där kommer du säkerligen att tappa tid. Sen kan banprofilen påverka vilken bana som i teorin skulle kunna va

Pia, sa lange du ar halvmarathonvaltranad och skall ta det lugnt den andra maran sager jag bara: kor hart!

Jag har testat med tva veckor emellan, och det blev bara PB pa den forsta 😉

Nu var första halvmaran gjord!! Är nöjd med hur det hela gick med tanke på värmen. Hade ju som första mål att gå under 2h och det gick bra: 1: 57: 49. har gjort nån minut snabbare på träning men jag måste ändå vara nöjd med detta om man tar värmen i beräk

kul att höra.
grattis till den fina tiden

Det verkar bli betydligt svalare nästa vecka så det är väl inte omöjligt att du kan förbättra tiden då om du klarar av att återhämta dig på ett bra sätt.

Grattis Pia

Grattis Pia.

Nu är det bara folkfesten kvar;) Gu va gött det måste kännas.

Vänligen

P.