Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2 par löparskor??
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Är nybörjare på det här med löpning.
Har hört/läst att det är bra att ha 2 par skor att springa i.
Är det för att dämpningen ska hinna "växa" ut igen innan nästa pass?
Jag har ett par utprövade skor från Runners Store som jag är väldigt nöjd med. Ka

Springer man varje dag är det bra med minst 2 par skor. Både för dämpningen, och också för att skorna ska hinna torka mellan rundorna. 2 par skor användna parallellt håller längre än 2 par skor använda i följd (säger teorierna).

Har du inga direkta probl

Nja, det är väl mest för att foten inte ska vänja sig för mycket vid en typ av skor.

En terrängsko och en asfaltsko kan ju vara bra. Då kan du ju variera träningen mellan slirigt underlag i terräng, och ren asfalts/gruslöpning.

Om inte annat är det alltid bra att ha flera par skor i omlott. Så kan man ha ett par hemma, ett par på jobbet, ett par på landet osv. För vad vore värre än att inte ha ett par löparskor tillhands, för att man glömt ta med dem, när inspirationen sätter in

Springer du 2-3 ggr i veckan bör du ha två par. Håller med Erik, dels för fötterna, och för olika underlag, och det ä skönare om de hinner torka mellan passen. Själv kör jag med 4 par + 1 par för tävling.

Jag går runt på 2 par+ett par som är för riktigt grisigt underlag,inte mycket till sko kvar där(#) Men de funkar bra i terräng!

Nu har jag iaf fyra par ytterligare, men ett par skor låter lite i mina örön:

http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=1660556

Bara för att balansera upp saker: jag har ALDRIG haft mer än 1 par skor, förutom då jag saxar in nya par pga skavsår o blåsbildning. Det kanske är fel av mig men jag har aldrig känt behovet av det så jag tvivlar på att en nybörjare behöver det. De pengarn

Jag har aldrig heller använt mer än ett par åt gången (förutom nu då när jag köpt ett par VFF).
Men det kan man ju egentligen lika gärna ha. Istället för att köpa ett par- springa x km- slänga- köpa ett nytt och spprunga x km, så kan man ju lika gärna kö

Om man nu låter km-antalet styra skobyte och inte ålder eller nyck.
Personligen köper jag nya skor då jag känner för det och att ha flera par skor skulle nog bli dyrare för mig.