Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2 par löparskor??
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Jag brukar jogga/löpa två-tre ggr vecka och 4-6 ggr vecka sommarmånader. Började spinga regelbundet efter lumpen -83 dock inte i den omfattning jag skriver ovan.
Har aldrig haft mer än ett par skor åt gången. Man kan med fördel då och då skölja ur de

Jag tycker det är bra att ha några att variera med. Har du nyligen investerat i några du trivs med behöver du inte ha bråttom. Du kan ju vänta tills du gör något fynd till reapris någonstans.

Men jag har ju inte många skor för varje typ av löpning utan:

1 par rejäla till långlöp (skall vara lite stora så de klarar när fotensväller)
1 par halvlätta distans
1 par löpband (skall helst inte användas ute)
1 par snabbisar (lätta som fan för banlöpn

Som sagt, skor räknas i hyllmeter.

Ja. Frugan klagar på att det ramlar ut löparskor så fort hon öppnar skåp och lådor.

perverts 🙂

Har några par, ja... Ett par är till terräng, ett till långpass, ett par inomhus, ett par till kortare pass och ett gammalt par i reserv ifall dom andra av någon anledning inte skulle fungera.
Problemet med löparskor som dräller ut så fort man öppnar ett

Jag räknade just min utrustningslista - 8 par skor... Har ett par på väg i posten också.

Dels är det olika typer av skor: Springa kort-o-fort, springa-riktigt-långt-på-asfalt, springa-i-terräng, springa-på-isigt-underlag

Sen veckopendlar jag så jag har

Skor är onekligen olika bra till olika saker. Är man bara sommar-och-sollöpare så ja ett par vanliga räcker ... om man nu inte har ett par för asfalt och ett par för skogen ... Men när det blir höst och vinter, då börjar det där med att goretex inte vore

Ja just det, ett par med Goretex, ett par.......

Tror att man kan göra listan hur lång som helst.