Quote from Guest on 28 February 2012, 11:49Vad är syftet med att träna två löppass om dagen dvs ett på morgon och ett på kväll?
Hur kan ett sådant pass se ut, det är väl inte rekomenderat att man kör intervaller på båda passen, eller hur gör man?
Vad är syftet med att träna två löppass om dagen dvs ett på morgon och ett på kväll?
Hur kan ett sådant pass se ut, det är väl inte rekomenderat att man kör intervaller på båda passen, eller hur gör man?
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 11:59Att det inte skall bli lika slitit som att träna ett pass på samma totala mängd.
På morgonen skulle jag nog inte köra något annat än lätt distans eller så.
Att det inte skall bli lika slitit som att träna ett pass på samma totala mängd.
På morgonen skulle jag nog inte köra något annat än lätt distans eller så.
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 12:18Syftet är väl att bli bättre kan jag tänka mig 😉
Syftet är väl att bli bättre kan jag tänka mig 😉
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 12:59Tja, du kan ju t.ex. köra distans på morgonen och sedan intervall mot eftermiddag-kväll.
Jag själv har svårt för att köra intervaller på morgonen och vill jag hålla ned farten på passen är det lättare på morgonen =)
Tja, du kan ju t.ex. köra distans på morgonen och sedan intervall mot eftermiddag-kväll.
Jag själv har svårt för att köra intervaller på morgonen och vill jag hålla ned farten på passen är det lättare på morgonen =)
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 13:12Hakar på Magnus & Robert: antag att du skall köra distans som du har tänkt avsluta med strideouts eller sprintar. Antag vidare att detta pass i din nuvarande form skulle tippa dig över smärtgränsen så att du gick sönder någonstans. Om du istället tar dist
Hakar på Magnus & Robert: antag att du skall köra distans som du har tänkt avsluta med strideouts eller sprintar. Antag vidare att detta pass i din nuvarande form skulle tippa dig över smärtgränsen så att du gick sönder någonstans. Om du istället tar dist
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 13:16syftet måste du klargöra för dig, det är lätt hänt att det blir mer träning än vad kroppen kan ta åt sig
alltid lr en vecka?
återhämtning blir nog nykelpasset en sådan periodSkulle tro att vi på motionsnivå har längre återhämtningstid så att en vecka sk
syftet måste du klargöra för dig, det är lätt hänt att det blir mer träning än vad kroppen kan ta åt sig
alltid lr en vecka?
återhämtning blir nog nykelpasset en sådan period
Skulle tro att vi på motionsnivå har längre återhämtningstid så att en vecka sk
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 13:58Jag kan nog träna två pass om dagen, men olika saker. Är man vanlig svennebananmotionär kan det kanske bli för mycket/slitande/nedbrytande med likartad träning allt för ofta, men varierar man träningen tål kroppen ganska mycket även om man inte är i närhe
Jag kan nog träna två pass om dagen, men olika saker. Är man vanlig svennebananmotionär kan det kanske bli för mycket/slitande/nedbrytande med likartad träning allt för ofta, men varierar man träningen tål kroppen ganska mycket även om man inte är i närhe
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 14:20Funkar bra!
Funkar bra!
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 14:47I höstas sprang jag till och från jobbet varje (var)dag under 4 veckors tid. En sträcka på 7km (14km ToR). På helgerna tränade jag annat alt. blev det löpning även då. Min erfarenhet var att det var väldigt slitsamt redan efter några dagar. Som "vanlig" m
I höstas sprang jag till och från jobbet varje (var)dag under 4 veckors tid. En sträcka på 7km (14km ToR). På helgerna tränade jag annat alt. blev det löpning även då. Min erfarenhet var att det var väldigt slitsamt redan efter några dagar. Som "vanlig" m
Quote from Jonny Persson on 28 February 2012, 14:54Jag kan ju lugnt säga att jag fick ett rejält lyft i löpningen när jag började köra ett extra pass några dagar i veckan. Det är som flera varit inne på ett skonsammare sätt att öka volymen än att förlänga det enda passet varje dag.
Hur det kan se ut är o
Jag kan ju lugnt säga att jag fick ett rejält lyft i löpningen när jag började köra ett extra pass några dagar i veckan. Det är som flera varit inne på ett skonsammare sätt att öka volymen än att förlänga det enda passet varje dag.
Hur det kan se ut är o