Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag tror jag springer lite för korta pass. Eller?!

Jag brukar oftast springa runt 5-6 km (25-30 min)

Det är ju inte så lång tid... Borde jag öka på längden?

Hur länge springer ni? (om ni tänker på ert "vanligaste löp-pass")

/AnnaPanna

samma som du gör.

AnnaPanna:-) Jag känner oxå en AnnaPanna! Jag tror att innan proffsen vaknar och ger dig råd hit och dit så måste du nog bestämma dig för vad du vill uppnå? Klara LL eller klara LL på 3h?

Minst en timme oberoende på aktivitet (bara jag orkar) annars bli jag ledsen. Roligt får inte vara kort! 🙂

Än så länge måste jag svara ca 30 min. Men jag är på väg uppåt. Jag hoppas klara milen på 60 min om 5-7 veckor. Så då skulle jag svara 60 min/1 mil. 🙂

Nu är ju inte jag något proffs, men...

...tror som Mikael, att det beror på vad Du har för mål med löpträningen. Är det lopp? I så fall, vilka distanser? Handlar det enbart om välbefinnande och rensning-av-hjärnan-aktivitet?

När man har gjort klart för

Startet å jogge for ca ett år siden. I starten var det mer enn nok for meg å jogge 3-4 km. Etter hvert har jeg økt på og en typisk treningstur er nå mellom 7 og 14 km (km-tid på ca 5 min/km). Da har jeg stort sett ikke trent mer enn maks to ganger per uke

Just nu så springer jag först och främst "bara för att må bra". Lidingö får vänta, jag kom av mig helt i våras med träningen (dagisfarsoter)

När jag tränar inför lopp (tjejmilen) springer jag mer strukturerat. I år springer jag "bara för att springa" oc

Om du ökar lite långsamt tills du är uppe i 45-60 min träning så tror jag inte skaderisken är större där än vid 30 min. Du får kanske ut mer av träningen om du kör längre pass. Fast om du nu tycker det blir tjatigt att springa flera varv i spåret så...
Ka

Min löpträning ser allt för varierad ut för att något pass ska vara i närheten av att kunna utses till ett "standardpass". Fast när det gäller längden landar de flesta inom 35-60min, oavsett vilken typ av pass det är.