Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Någon som erfarenhet av vilken storlek som man ska använda?
Jag ligger precis på gränsen mellan small & medium.
176/77kg

Om man ligger på gränsen så verkar rådet vara att man skall ta en mindre storlek!

Jag är 1 cm kortare än dig och väger mer och jag har medium och dom passar perfekt! Så ta S...

Jag håller med Karolina! Gå på den mindre storleken så får du bäst kompression utan att det blir allt för tight!

Håller med. Jag valde mellan medium och large och tog medium. De sitter som en smäck.

Small skulle jag tippa på också. Jag har själv S men tror att jag eventuellt skulle kunna klämma på mig ett par XS faktiskt.
Är 183/75kg.

Enligt tips från enjoysport/2XU så skall man alltid prova innan man köper för att vara säker på storleksval.

Tack för svaren... jag hittade har precis provat ett par small... satt gjutna. Dom tar vi sa POLISEN!

Lånar tråden lite eftersom jag är sugen på ett par 2XU-tights. Kikade lite på wiggle och såg att det fanns två olika modeller av damernas långa tights 2XU Ladies Compression Tights SS11 och 2XU Ladies Elite Compression Tights SS11, är det någon som vet va

I beskrivningen för Elite står det "Combining a new generation 70 denier fabric with our existing high power 50 denier fabric, 2XU elite compression tights offer superior compression to enable greater muscle stability and injury prevention. The new genera

Ah, på de utan Elite står det "Fabrics Used: 50D/CK Power Compression Fabric" vilket jag då antar betyder 50 denier istället för 70. 🙂

Sedan tyckte jag väl att de icke-elite:a var lite diskretare och snyggare men det är väl smällar man får ta om man vi

Precis, Elite ger ett hårdare tryck och därmed en större kompression.