Quote from Guest on 3 May 2009, 21:03Hur lång tid "ska" det ta ungefär?
Hur lång tid "ska" det ta ungefär?
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:13Ja, inte längre än ett par minuter i alla fall 😉 Nädå, jag har ingen aning, tar aldrig tid på nått jag gör själv! 🙂
Ja, inte längre än ett par minuter i alla fall 😉 Nädå, jag har ingen aning, tar aldrig tid på nått jag gör själv! 🙂
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:25Haha 😀 "ett par minuter" ... Hm. 😉
Haha 😀 "ett par minuter" ... Hm. 😉
Quote from ellen olsson on 3 May 2009, 21:26Här har du lite att jämföra med:
http://www.iaaf.org/statistics/records/inout=O/discType=5/disc=3000/detail.html
Här har du lite att jämföra med:
http://www.iaaf.org/statistics/records/inout=O/discType=5/disc=3000/detail.html
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:27Med dina promenader o dylikt skulle jag gissa du klarar hålla ett 5min/km tempo när det gäller 3 km..?! Så under 15 min klarar du säkert?!
Med dina promenader o dylikt skulle jag gissa du klarar hålla ett 5min/km tempo när det gäller 3 km..?! Så under 15 min klarar du säkert?!
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:31Ja jösses... 8 minuter är rimligen undre gräns för kvinnor ett tag framöver.
5min/km är inget tempo en nybörjare springer ur sig utan talang. Har du precis börjat springa/jogga så skulle jag säga att allt under 25 minuter är ok. Långsammare än så är nog
Ja jösses... 8 minuter är rimligen undre gräns för kvinnor ett tag framöver.
5min/km är inget tempo en nybörjare springer ur sig utan talang. Har du precis börjat springa/jogga så skulle jag säga att allt under 25 minuter är ok. Långsammare än så är nog
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:32Fredrik: Tack!
Jonas: Haha, ja det borde jag kanske :D. Ska testa imorn, får återkomma om jag klarade under 15 min. 🙂
Fredrik: Tack!
Jonas: Haha, ja det borde jag kanske :D. Ska testa imorn, får återkomma om jag klarade under 15 min. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:32Tja när jag streakar så kör jag i åttaminuterstempo....skitalångsamt men ändå härligt å absolut löpning...trampar en djävla massa steg oxså?!. Gånger tre så lutar det väl åt runt 24 minuter. Prutat å klart. Å ska du nu börja kapa tiondelar så är det väl s
Tja när jag streakar så kör jag i åttaminuterstempo....skitalångsamt men ändå härligt å absolut löpning...trampar en djävla massa steg oxså?!. Gånger tre så lutar det väl åt runt 24 minuter. Prutat å klart. Å ska du nu börja kapa tiondelar så är det väl s
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:39Kollar i Annas träning och hittar ingen joggning/löpning alls.
Då kan man knappast börja rasa runt i 5-tempo. Kjells råd om 8-tempo låter vettigare OM hon orkar jogga hela vägen. I början är det ju idé att blanda gång/löpning.
Kollar i Annas träning och hittar ingen joggning/löpning alls.
Då kan man knappast börja rasa runt i 5-tempo. Kjells råd om 8-tempo låter vettigare OM hon orkar jogga hela vägen. I början är det ju idé att blanda gång/löpning.
Quote from Funbeat user on 3 May 2009, 21:52När jag gick i skolan tror jag vi hade en 20 minuters gräns på 3 km. Men då fick vi springa 5-6 gånger för att klara det. I lumpen var den 15 minuter och alla fick springa om tills de klarade det.
När jag gick i skolan tror jag vi hade en 20 minuters gräns på 3 km. Men då fick vi springa 5-6 gånger för att klara det. I lumpen var den 15 minuter och alla fick springa om tills de klarade det.