Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning3 km
You need to log in to create posts and topics.

Gott! En bra början, bara att jobba upp flåset och förlänga sträckan framöver då.
(t+)

Där ser man Anna! Bra!!

Jag håller givetvis med om att du skall hellre TRÄNA (Om du inte är van löpare) i 6-8 min fart/km för att komma igång med löpningen...

Men då var jag ganska nära när jag trodde du klarade 3 km på 15 minuter... 10 min på 2,2 är ju

Absolut okej. Är inte kravet 10min på 2km för tjejer vid ansökan till Polishögskolan.

Jo, det stämmer. Tjejer ska klara 2km på 10min.

Nu har jag inte sprungit på ett tag, men förut så sprang jag en himla massa. Så det kanske sitter kvar endel? 😉

Det kändes väldigt bra iallafall! 😀

Är det inte samma för killar? 2 km tio min.

Klippt från polisens webbplats:
"Konditionstest:
(Coopers test) Löpning 2000 meter. Maxtid 9.30 minuter för män och 10 minuter för kvinnor. "

Instämmer me föregående Pierre. Så lång tid du behöver. Finns inte direkta riktlinjer. Jogga i det tempo som passar dig och som känns bra. Testa med att öka successivt. Så länge det känns ok. Ska vara kul att springa. Är du nybörjare ska du inte ta i för

Vi har som betygsgrund på skolan att man ska kunna förbättra sin tid på spåret här som ligger på 2.2 kilometer. Om jag inte minns helt fel sprang/gick jag i intervaller i höstas på typ 15 minuter. Dåligt eller bra?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Coopers_test (t+)

Sen är det bara till att jobba på....