Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ibland får jag helt fel puls i min klocka. Den visar 200+ när jag vet att jag inte ligger i närheten av den. Väldigt irriterande! Har haft detta problemet lite till och från. Har även en kompis som har samma problem med sin.

Har ni några tips eller rent

Kollat/bytt batteri i pulsbandet?
Tillräckligt spänt pulsband?
Vätter bandet tillräckligt?
Provat gele?
Provat olika positioner på pulsbandet?
Provat t-shirts av olika material (vissa genererar statisk elektricitet)?

Det verkar tyvärr som om olika saker

jag väter och har ett spänt band. ska prova att byta batteri.

Råkade ut för detta idag för första ggn. Varmt och jag svettades mer än vad jag tidigare gjort med detta pulsband. Men det borde ju bara vara bra....hoppas det inte är något som kommer åter...

Har nyligen drabbats av samma problem med min Edge 305, pulsmätningen uppträder exakt som du beskriver. Har bytt batteri men idag uppträdde problemet igen. Ska fortsätta felsökningen...

då verkar det som det kan vara ett vanligt problem hos garmin..

Är det vid något speciellt tillfälle som pulsmätning går upp till 200+?
Inträffar det vid olika platser varje gång eller händer samma sak vid samma plats?
Hur länge är den så?
Slutar det vara 200+ när du flyttar på dig eller även om du står kvar på den pl

Jag ar också haft det problemet, dock endast 3ggr. oc det är minst 4veckor sedan sist. Så jag tror det är ngnt temporärt problem bara.

Det är inte så att du springer förbi ngn som får din puls att rusa på dina rundor 😉 😉

Kan inte tekniken för överföringen från bandet till klockan, men hade en fundering på om den kan störas av något (t.ex. den halskedja med nyklar som hänger och slår mot enheten).
Antgligen nonsens, men om någon vet bättre kan man ju åtminstone avfärda den

Olika ställen. De är både när jag cyklar och springer. Och de är inte någon annans puls