Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har haft två polar innan och dom krånglade aldrig.

Mina två Polar krånglade ofta.

Rengör ordentligt. För mig är det iaf det som är kärnan till det här problemet. Jag äcklar ner ytan på nåt sätt.

Även jag har sen ett par månader problem med pulsbandet. Jag har helt slutat använda det av den anledningen. Men ska nog leta fram det och se om en ordentlig rengöring kan göra susen. Spänna hårdare går inte, jag har det redan så hårt som går, och flytta

Pulsbandet till min Garmin 310XT har problem när det kommer mycket svett. Har kontaktat Garmins support, får se vad de säger.

Inga problem än för mig med pulsbandet. Furagera som det skall.
Däremot så har det "veckat" sig i kanterna. Har inget med funktionen att göra men ser slitet ut trots att det är nästan helt nytt (några veckor). När man spänner ut bandet så försvinner ju v

Agggghhh, jag har haft detta problemet hur länge som helst och det driver mig till vansinne. Precis som för Karin är pusen (oftatst) normal under uppvärmningen men skenar i väg en bit in i passet. Det ger en puls på över 200 bpm och en väldigt "taggig" pu

Jag har haft liknande problem också men jag har inte använt mitt pulsband så mycket att jag har några gamla data att jämföra med. Nu när ni säger det så reagerade jag nog på det första gången när jag hade satt mitt pulsband lite lösare, får prova att dra

Jag har samma problem med skenande puls/spickar, oftast på slutet av passen och nästan bara när det varit extra svettigt pass. Det är som saltet påverkar på nåt sätt. Har stannat och sköljt av bandet nån gång och då har det blivit normalt igen.

Hade aldr

Elin: Har du problem i början av passet kan det vara så att du inte blött ner elektrodytorna tillräckligt. En del tycker att saliv är effektivare än vatten. Jag har elektrodgel (blågel) hemma som jag använde till min förra klocka och det funkar också bra.