Quote from Guest on 22 September 2009, 23:04Tja
ska göra test hos armén om 4 veckor där man bland annat ska springa 3km. Jag springer det på 11.20 för närvarande men skulle gärna pressa ner det till 11 minuter. Började träna i somras för det här och då sprang jag på 12.16 . Är det nån idé för mig
Tja
ska göra test hos armén om 4 veckor där man bland annat ska springa 3km. Jag springer det på 11.20 för närvarande men skulle gärna pressa ner det till 11 minuter. Började träna i somras för det här och då sprang jag på 12.16 . Är det nån idé för mig
Quote from Elias Engqvist on 22 September 2009, 23:14Det är 3:47/km och det hade jag varit riktigt nöjd med. Har aldrig sprungit under 12 på 3km själv. Har du inget krav på nån tid som du ska vara under?
Det är 3:47/km och det hade jag varit riktigt nöjd med. Har aldrig sprungit under 12 på 3km själv. Har du inget krav på nån tid som du ska vara under?
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 23:26hatar beeptest personligen och skulle gissa på att annan högintensivträning är bättre.
springer man det på en bana eller ?
hatar beeptest personligen och skulle gissa på att annan högintensivträning är bättre.
springer man det på en bana eller ?
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 23:28sen om du vill gå ner lite kan du göra så att du inte äter nåt innan du går och lägger dej sen går/joggar lite på mornen. inget seriöst dock för vikten verkade vara prioriterat efter träningen?
sen om du vill gå ner lite kan du göra så att du inte äter nåt innan du går och lägger dej sen går/joggar lite på mornen. inget seriöst dock för vikten verkade vara prioriterat efter träningen?
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 01:20Distansträningen (i ditt fall ca. 5-8 km) är icke att förglömma trots att man försöker bli bättre på en sträcka där det bara handlar om att ge gärnet. Skulle föreslå att du nån gång under helgen springer lite längre och långsammare.
Distansträningen (i ditt fall ca. 5-8 km) är icke att förglömma trots att man försöker bli bättre på en sträcka där det bara handlar om att ge gärnet. Skulle föreslå att du nån gång under helgen springer lite längre och långsammare.
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 08:48På fyra veckor skulle jag satsa på intervallträning och löpteknik, snabba intervaller som 5 x 1000 och 10 x 400. Du hinner inte få så mycket bättre kondis, men kan få lite bättre löpstyrka
På fyra veckor skulle jag satsa på intervallträning och löpteknik, snabba intervaller som 5 x 1000 och 10 x 400. Du hinner inte få så mycket bättre kondis, men kan få lite bättre löpstyrka
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 09:00Känns lite overkill att göra beep och 3km varannan dag hela veckan. Du kommer mest slita ut dig själv. Om du lägger in 2 intervallpass och nåt styrkepass och distanspass (45-60min) så tror jag det blir bättre.
Känns lite overkill att göra beep och 3km varannan dag hela veckan. Du kommer mest slita ut dig själv. Om du lägger in 2 intervallpass och nåt styrkepass och distanspass (45-60min) så tror jag det blir bättre.
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 09:28Ja, mer än varannan dag ska du nog inte träna ben/löprelaterat. 3 km är en ganska kort o snabb sträcka. Du vill maxa styrka o spänst i benen och kunna stå ut med hög puls ...
Ja, mer än varannan dag ska du nog inte träna ben/löprelaterat. 3 km är en ganska kort o snabb sträcka. Du vill maxa styrka o spänst i benen och kunna stå ut med hög puls ...
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 09:55man ska vara under 14 minuter men sen är det ju massa sökande och det dom som är bäst som kommer med så egentligen finns det ingen speciell tid.
man ska göra beep-test också så därför jag kör det
körde lite längre distanser i somras och är väl det jag
man ska vara under 14 minuter men sen är det ju massa sökande och det dom som är bäst som kommer med så egentligen finns det ingen speciell tid.
man ska göra beep-test också så därför jag kör det
körde lite längre distanser i somras och är väl det jag
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 10:08Börja inte ändra i löptekniken de sista 4 veckorna. Kommer motverka vad du försöker uppnå.
Ska du under 11:00 på 3000m så tror jag du borde försöka byta ut ett av dina pass per vecka mot korta intervaller.
400m : 75-80s per intervall. Vila nån minut mel
Börja inte ändra i löptekniken de sista 4 veckorna. Kommer motverka vad du försöker uppnå.
Ska du under 11:00 på 3000m så tror jag du borde försöka byta ut ett av dina pass per vecka mot korta intervaller.
400m : 75-80s per intervall. Vila nån minut mel