Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 10:29Glöm inte att träna väldigt lätt sista veckan före testet, så att du toppar formen rätt
Glöm inte att träna väldigt lätt sista veckan före testet, så att du toppar formen rätt
Quote from Håkan Öhling on 23 September 2009, 11:29tror att du garanterat blir skadad med ditt upplägg ovan. Tagga ner ordentligt - högst 2 intervall/fart-pass per vecka. Vilodag varannan dag..
tror att du garanterat blir skadad med ditt upplägg ovan. Tagga ner ordentligt - högst 2 intervall/fart-pass per vecka. Vilodag varannan dag..
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 12:20ska nog lägga in ett sånt intervallpass, är nog bra för både beep och 3km samt skita i löptekniken.
Tar och varvar ner en vecka innan och kanske springer sista gången 3 dagar innan jag drar dit så jag är helt fräsch.
Om jag märker att jag blir överträna
ska nog lägga in ett sånt intervallpass, är nog bra för både beep och 3km samt skita i löptekniken.
Tar och varvar ner en vecka innan och kanske springer sista gången 3 dagar innan jag drar dit så jag är helt fräsch.
Om jag märker att jag blir överträna
Quote from Håkan Öhling on 23 September 2009, 13:08Om du blir skadad är det försent att upptäcka det...och det blir du på ett pass för mycket. Fråga runt lite bland andra som börjat löpträna med hög intensitet. Om du tror att du är expert, så fråga dig varför hela Sveriges löplandslag är skadat just nu.
Om du blir skadad är det försent att upptäcka det...och det blir du på ett pass för mycket. Fråga runt lite bland andra som börjat löpträna med hög intensitet. Om du tror att du är expert, så fråga dig varför hela Sveriges löplandslag är skadat just nu.
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 13:17Skador hör dock till att ligga på elitnivå. Är man tvungen att ligga och balansera på vad kroppen klarar är det väldigt lätt att hamna på fel sida lite då och då. Man undrar vad de hade kunnat göra för resultat om de dragit ner på träningen lite (och slup
Skador hör dock till att ligga på elitnivå. Är man tvungen att ligga och balansera på vad kroppen klarar är det väldigt lätt att hamna på fel sida lite då och då. Man undrar vad de hade kunnat göra för resultat om de dragit ner på träningen lite (och slup
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 13:43Med löpteknik menar jag INTE att du ska försöka lägga om ditt sätt att springa, utan att du tänker på att kunna springa avslappnat i ganska hög fart. Vilket ju är bästa sättet att klara intervallträningen ...
Med löpteknik menar jag INTE att du ska försöka lägga om ditt sätt att springa, utan att du tänker på att kunna springa avslappnat i ganska hög fart. Vilket ju är bästa sättet att klara intervallträningen ...
Quote from Elias Engqvist on 23 September 2009, 16:18Och att varva ner sista veckan betyder ungefär samma antal pass och ung. samma intensitet men kortare tid/sträcka per pass (åtminstone är det min åsikt)
Och att varva ner sista veckan betyder ungefär samma antal pass och ung. samma intensitet men kortare tid/sträcka per pass (åtminstone är det min åsikt)
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 17:40För mig betyder varva ner sista veckan ett lugnt och lätt pass var tredje dag ungefär
För mig betyder varva ner sista veckan ett lugnt och lätt pass var tredje dag ungefär
Quote from Funbeat user on 23 September 2009, 19:45ok alltså om jag ska springa på lördagen ska jag börja köra lugnare då från lördagen innan och kanske köra sista turen på onsdagen eller ännu en vecka tidigare?
ok alltså om jag ska springa på lördagen ska jag börja köra lugnare då från lördagen innan och kanske köra sista turen på onsdagen eller ännu en vecka tidigare?
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 08:39Jag skulle nog köra sista fulla passet lördagen innan, köra lätt pass måndag o (riktigt) lätt onsdag och sen vila till provet.
Jag skulle nog köra sista fulla passet lördagen innan, köra lätt pass måndag o (riktigt) lätt onsdag och sen vila till provet.