Quote from Guest on 22 August 2013, 18:38På min skola har vi ett lopp som betygsätts på 5 km. Jag kan springa 3 km det vet jag, sen kan jag ju pusha det sista ur mig på 1 km till. Låter 5km troligt då?
På min skola har vi ett lopp som betygsätts på 5 km. Jag kan springa 3 km det vet jag, sen kan jag ju pusha det sista ur mig på 1 km till. Låter 5km troligt då?
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 18:48Hej Melissa,
Jag jobbar som idrottslärare och det finns ingenting som stödjer att sätta betyg på hur snabbt du springer ett lopp på 5 km. Möjligtvis kan man få in det i "det första betygskriteriet" som handlar om komplexa rörelser och om att anpassa sina
Hej Melissa,
Jag jobbar som idrottslärare och det finns ingenting som stödjer att sätta betyg på hur snabbt du springer ett lopp på 5 km. Möjligtvis kan man få in det i "det första betygskriteriet" som handlar om komplexa rörelser och om att anpassa sina
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 19:03Hoppas min lärare tänker likadant. För han sa något om att tiden var viktig och att 25-30 var lagom.
Hoppas min lärare tänker likadant. För han sa något om att tiden var viktig och att 25-30 var lagom.
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 19:06Annars får du trycka upp lite dokument under näsan på honom!
Annars får du trycka upp lite dokument under näsan på honom!
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 19:19Om du vågar så fråga honom var det står att man skall betygsätta ett lopp och be honom visa dig det stället. Be gärna även din vårdnadshavare kontakta läraren om du vill.
I det här fallet verkar det som att din lärare gör fel och inte har hängt med i utve
Om du vågar så fråga honom var det står att man skall betygsätta ett lopp och be honom visa dig det stället. Be gärna även din vårdnadshavare kontakta läraren om du vill.
I det här fallet verkar det som att din lärare gör fel och inte har hängt med i utve
Quote from Funbeat user on 22 August 2013, 20:50Jag är född -78 och när jag gick på gymnasiet gav vissa tider på löpslingan vissa poäng. Hur långt man hoppade längd gav också poäng, liksom hur långt man stötte kula, hur mycket man tog i bänkpress eller hur snabbt man simmade 50 meter. Sedan sattes bety
Jag är född -78 och när jag gick på gymnasiet gav vissa tider på löpslingan vissa poäng. Hur långt man hoppade längd gav också poäng, liksom hur långt man stötte kula, hur mycket man tog i bänkpress eller hur snabbt man simmade 50 meter. Sedan sattes bety
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 06:07Elin, om du är född -78 så hade du LPO-94 när du gick på gymnasiet.
Finns tyvärr inget i den heller som stödjer den typen av betygsättning som du beskriver. Många av den "gamla stammens" idrottslärare vill dock ha det så och struntar i kursplaner och läro
Elin, om du är född -78 så hade du LPO-94 när du gick på gymnasiet.
Finns tyvärr inget i den heller som stödjer den typen av betygsättning som du beskriver. Många av den "gamla stammens" idrottslärare vill dock ha det så och struntar i kursplaner och läro
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 06:51Vi hade också ungefär så... (Jag är född 1980.) Tyvärr gjorde ju den typen av upplägg at det var ett fåtal som gynnades, bl.a. var en stor del av betygssättningen i bollsporter... Och i löpning och simning och orientering mm var det enbart snabbaste tid s
Vi hade också ungefär så... (Jag är född 1980.) Tyvärr gjorde ju den typen av upplägg at det var ett fåtal som gynnades, bl.a. var en stor del av betygssättningen i bollsporter... Och i löpning och simning och orientering mm var det enbart snabbaste tid s
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 07:50Vi hade ett liknande system på gymnasiet, men det omfattade masor med moment där bollspel, styrka och löpning bara var en liten del. Redskapsgymnastik var lika viktigt som bollspel, Skidor, skridskor och orientering tog plats, osv. De flesta av oss tyckte
Vi hade ett liknande system på gymnasiet, men det omfattade masor med moment där bollspel, styrka och löpning bara var en liten del. Redskapsgymnastik var lika viktigt som bollspel, Skidor, skridskor och orientering tog plats, osv. De flesta av oss tyckte
Quote from Funbeat user on 23 August 2013, 07:54Nu blev jag nyfiken. Hur ska TS springa för att få ett så högt betyg som möljligt? Om nu det är syftet med frågan. Eller var det kanske bara en allmän fråga hur man klarar av att springa 5 km på ett bra sätt. Men jag antar att betygsättningen inte var ovä
Nu blev jag nyfiken. Hur ska TS springa för att få ett så högt betyg som möljligt? Om nu det är syftet med frågan. Eller var det kanske bara en allmän fråga hur man klarar av att springa 5 km på ett bra sätt. Men jag antar att betygsättningen inte var ovä