Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning5 km på 2 veckor!!!
You need to log in to create posts and topics.

En oengagerad lärare och det oavsett ämna har en eller flera brister i följande tre huvudben i det som vi kallar det utvecklande ledarskapet (UL).

-Motivation och inspiration

-Omvårdnad om elever/medarbetare.

-Kreativitet och självständighet.

Till det

Jag tycker du går hela vägen i ditt resonemang men stoppar sen ändå vid att det är den enskilde idrottsläraren som är oengagerad?

Ta följande exempel från FM om än med höftade siffror. Ett PB har ett gäng underbäfäl under sig som har några GB. Varje GB h

Håller med Anders L. Och tillägger att en grundläggande princip är att ju rörigare situation, ju enklare rutiner och principer måste man ha. Därför är det (borde det vara) nu viktigare än förut med enkla, tydliga och standardiserade betygskriterier ...

"Jag tycker du går hela vägen i ditt resonemang men stoppar sen ändå vid att det är den enskilde idrottsläraren som är oengagerad?"

Tack för det och ja. Det jag skriver är ju bara att skrapa på ytan. Det finns så mycket mer som man måste ta hänsyn till.

Byt pluton mot kompani eller vad som nu motsvarar 400 gubbs. Och i det fallet bör nog högste befälet - som givetvis inte är en lärare utan kanske en, en, en... Major? sänka ambitionsnivån till nåt som funkar.

Måste ha hänt mycket inom fm om de har blivit pedagogiska. Något sämre beträffande ledningsförmåga och chefsskap har jag aldrig senare upplevt under alla år i yrkeslivet

Krister. Först tänkte jag skriva ett lite spydigt svar. Men nej varför skulle jag det. Du hade väl bara lite otur. En del har det, tyvärr.

Och jag skulle vilja påstå att det har hänt otroligt mycket inom både pedagogiken och ledar-/chefskap under de sen

Det finns bittra människor lite varstans. Men att man själv gick i skolan & gjorde lumpen under 1900-talet gör en inte automatiskt till en expert inom området.

Så är det verkligen och bara för att man sett en del, så har få sett allt.
Själv har jag sett rätt så mycket under mina år inom FM. Men inte allt.

Bittra mäniskor är en sak. Men när ”folk”/kollegor beter sig illa, är dumma i huvudet, på jobbet blir jag b

Givetvis kan jag ha haft otur. Men jag kan bara förmedla mina egna erfarenheter och de utfaller tyvärr inte positivt till fm. Nu var det visserligen många år sedan jag gjorde värnplikten som kvartersmästare på I14 Gävle så förhoppningsvis är det bättre id