Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 20:48Oj, Det här är stark tobak som aschberg skulle sagt om han vart engagerad och engagerad i detta.(tror jag) Att sätta betyg (siffra) på en prestation är som att prestationen i sig själv inte har nåt värde.
Oj, Det här är stark tobak som aschberg skulle sagt om han vart engagerad och engagerad i detta.(tror jag) Att sätta betyg (siffra) på en prestation är som att prestationen i sig själv inte har nåt värde.
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:03Jag är så glad att jag inom FM oftast inte har haft fler än ca 30 plus/minus lite vpl/soldater att utbilda på plutonsbnivå.
Att jag verkligen har fått tid och möjlighet att se varje individ och utveckla dem efter deras förmåga och förutsättning. Och det
Jag är så glad att jag inom FM oftast inte har haft fler än ca 30 plus/minus lite vpl/soldater att utbilda på plutonsbnivå.
Att jag verkligen har fått tid och möjlighet att se varje individ och utveckla dem efter deras förmåga och förutsättning. Och det
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:37De negativa erfarenheter som många verkar ha från idrotten hade jag inom engelska och tyska. De som var duktiga blev givetvis favoriserade medans vi som var direkt usla förnedrades på olika sätt.
och jag kan tänka mig att de som var dåliga på matte avsky
De negativa erfarenheter som många verkar ha från idrotten hade jag inom engelska och tyska. De som var duktiga blev givetvis favoriserade medans vi som var direkt usla förnedrades på olika sätt.
och jag kan tänka mig att de som var dåliga på matte avsky
Quote from Funbeat user on 28 August 2013, 21:38Pedagogiken är för alla att missbruka.
Pedagogiken är för alla att missbruka.
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 00:20" Jag är så glad att jag inom FM oftast inte har haft fler än ca 30 plus/minus lite vpl/soldater att utbilda på plutonsbnivå.
Att jag verkligen har fått tid och möjlighet att se varje individ och utveckla dem efter deras förmåga och förutsättning. Och d
" Jag är så glad att jag inom FM oftast inte har haft fler än ca 30 plus/minus lite vpl/soldater att utbilda på plutonsbnivå.
Att jag verkligen har fått tid och möjlighet att se varje individ och utveckla dem efter deras förmåga och förutsättning. Och d
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 00:37Ja, det är ju ett bedrövligt svar, och absolut inget svar till TS.
Hörö Mister P.
Ja, det är ju ett bedrövligt svar, och absolut inget svar till TS.
Hörö Mister P.
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 07:58Nu spårar detta helt OT-ur men jag tror ändå inte grundproblemet är engagemang VS oengagemang hos individerna - eller snarare kuggarna - i systemet.
Hela grejen att segregera jämngamla barn i en skola och förvänta sig att en grupp pedagoger ska kunna utv
Nu spårar detta helt OT-ur men jag tror ändå inte grundproblemet är engagemang VS oengagemang hos individerna - eller snarare kuggarna - i systemet.
Hela grejen att segregera jämngamla barn i en skola och förvänta sig att en grupp pedagoger ska kunna utv
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 08:36Det klart det spårar ur här, det är ju mer än regel än ett undantag. Och samtidigt så kan det skapa diskussioner för förbättring, borde göra det iaf.
Jag själv är väldigt dålig på att ta åt mig långt skriven text när budskapet oftast inte kräver det.
He
Det klart det spårar ur här, det är ju mer än regel än ett undantag. Och samtidigt så kan det skapa diskussioner för förbättring, borde göra det iaf.
Jag själv är väldigt dålig på att ta åt mig långt skriven text när budskapet oftast inte kräver det.
He
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 10:49Jag har lite svårt för resonemanget att "det här ämnet är bara för att vi ska må bra"; jag har t ex stött ihop med det när det gällde teckning (Bild jag vet), där någon tyckte att jamen "där ska man ju få rita fritt som man och göra vad man har lust ...";
Jag har lite svårt för resonemanget att "det här ämnet är bara för att vi ska må bra"; jag har t ex stött ihop med det när det gällde teckning (Bild jag vet), där någon tyckte att jamen "där ska man ju få rita fritt som man och göra vad man har lust ...";
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:23Nu kommer vi kanske lite från diskussionen. Men det finns som jag ser det ett par ”Kärnämnen” som jag ser som lite viktigare än övriga ämnen. Språk och Matematik är exempel på dessa.
Att veta var ”Ulaanbaatar” ligger eller vilket land det är huvudstad
Nu kommer vi kanske lite från diskussionen. Men det finns som jag ser det ett par ”Kärnämnen” som jag ser som lite viktigare än övriga ämnen. Språk och Matematik är exempel på dessa.
Att veta var ”Ulaanbaatar” ligger eller vilket land det är huvudstad