Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:31Jo, men människan är ständigt invecklad som vi Hela tiden måste utveckla;)
Jo, men människan är ständigt invecklad som vi Hela tiden måste utveckla;)
Quote from Jonny Persson on 29 August 2013, 11:38Om vi skiter i vad det står i läroplanen utan tar min egen (och uppenbarligen andras) erfarenheter av betygssättning och hur det allmänt funkar på idrotten ser jag en väldigt intressant sak.
Normen för bra betyg eller hur lektionernas nivå blir hamnar lä
Om vi skiter i vad det står i läroplanen utan tar min egen (och uppenbarligen andras) erfarenheter av betygssättning och hur det allmänt funkar på idrotten ser jag en väldigt intressant sak.
Normen för bra betyg eller hur lektionernas nivå blir hamnar lä
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:42Jag har också en rätt klar uppfattning om vilka ämnen alla behöver nå åtminstone godkänt i (oavsett vad det f n kallas) och hur mkt plats det finns för en karriär inom olika områden, förutom att t ex även fotbollsproffs bör ha grundläggande kunskaper inom
Jag har också en rätt klar uppfattning om vilka ämnen alla behöver nå åtminstone godkänt i (oavsett vad det f n kallas) och hur mkt plats det finns för en karriär inom olika områden, förutom att t ex även fotbollsproffs bör ha grundläggande kunskaper inom
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 11:45Mackan, precis. Ofta tror jag också att idrottslärare är väldigt dåliga på att förstå de elever som inte är "naturligt bra" eller har alla förkunskaper. Själva har de alltid tränat och troligen tävlat i någon sport; Gäller inte bara i idrott, men som exem
Mackan, precis. Ofta tror jag också att idrottslärare är väldigt dåliga på att förstå de elever som inte är "naturligt bra" eller har alla förkunskaper. Själva har de alltid tränat och troligen tävlat i någon sport; Gäller inte bara i idrott, men som exem
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 12:24"Men tänk tanken att det i varje klass fanns sju-åtta elever som ägnade sig åt matematik 5-10 timmar i veckan utanför skolan. Som dessutom regelbundet tävlade i matte.
Hur roliga skulle mattelektionerna vara om det hela tiden diskuterades på de då bästa
"Men tänk tanken att det i varje klass fanns sju-åtta elever som ägnade sig åt matematik 5-10 timmar i veckan utanför skolan. Som dessutom regelbundet tävlade i matte.
Hur roliga skulle mattelektionerna vara om det hela tiden diskuterades på de då bästa
Quote from Jonny Persson on 29 August 2013, 12:35Det var därför jag tog upp matte och inte språk som exempel. 🙂
Det var därför jag tog upp matte och inte språk som exempel. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 15:08Jag älskar sport och tävlingsidrott, men i skolsammanhang värderar jag matte och språk oerhört mycket högre. Behöver det verkligen motiveras att vissa ämnen har högre prioritet än andra? Skolan ska förbereda oss för verkligheten, och bortsett från det lil
Jag älskar sport och tävlingsidrott, men i skolsammanhang värderar jag matte och språk oerhört mycket högre. Behöver det verkligen motiveras att vissa ämnen har högre prioritet än andra? Skolan ska förbereda oss för verkligheten, och bortsett från det lil
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 17:00Visst finns det kärnämnen och andra ämnen, men det innebär inte att de "andra ämnena ska förvandlas till rent flum.
Det handlar inte bara om att det ska "kännas bra" ... det handlar också om de som har den sortens talang, liten eller stor. Att t ex kunn
Visst finns det kärnämnen och andra ämnen, men det innebär inte att de "andra ämnena ska förvandlas till rent flum.
Det handlar inte bara om att det ska "kännas bra" ... det handlar också om de som har den sortens talang, liten eller stor. Att t ex kunn
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 17:01Vi har f ö obligatorisk musikundervisning vad jag vet ... ?
Vi har f ö obligatorisk musikundervisning vad jag vet ... ?
Quote from Funbeat user on 29 August 2013, 17:53Ja, det där med den s.k. orättvisan att vissa elever lär sig mer på egen hand har jag inget att säga om, jag håller helt med. Det är precis samma märkliga attityd som får det att vara helt ok med elitgymnasier för idrottare och musikbegåvningar, men förfä
Ja, det där med den s.k. orättvisan att vissa elever lär sig mer på egen hand har jag inget att säga om, jag håller helt med. Det är precis samma märkliga attityd som får det att vara helt ok med elitgymnasier för idrottare och musikbegåvningar, men förfä