Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning5 km på 2 veckor!!!
You need to log in to create posts and topics.

Beklagar att du varit sjuk Krister. Men i övrigt var ditt inlägg bland det roligaste "lumparminne" jag sett. Skönt med konstraster till alla exhalterade berättelser från ivriga män (och nån enstaka kvinna) med något drömskt i blicken.

Nu när vi ändå har spårat ur så hakar jag på med lumpensnack. Vi hade en del riktiga stolpskott i befälskåren men jag hade ändå ett av de roligaste åren i mitt liv. Fick sova i tält en herrans massa nätter och blev det dödtid var det bara att ta egna init

Vi hade allt från unga moderna befäl som var jättebra till gamla bittra löjtnanter som degraderats från majors status då nån t.ex. råkat gå över gränsen in i Norge med beväpnad jägargrupp. Dom såg oss flygsoldater som jordens avträde & behandlade oss däre

Kan säga att mina befäl i lumpen inte heller var mycket att hänga i granen. 10 månad som GB på brigadledning i Kungsängen. 10 bortkastade månader. Helt värdelöst.
Både befälen och "utbildningen" höll otroligt låg klass. Ett av befälen höll till och med på

Nå Melissa, har du kommit någon vart med läraren. Har du frågat denne om betygskriterier mm.

Vänligen

P.

Oj, här var det en rolig utveckling från ursprungsfrågan? 😀

Jag har inga lumparminnen att berätta om men när det gäller idrotten i skolan, så har jag ungefär samma erfarenhet som Elin, trots att jag är 8 år äldre (född 1970).

Ingen, och då menar jag in

För att lägga in min tanke om idrott då.

Är kvinna, född -91, alltså 22 år i år. Och för att citera ovanstående skribent så fanns det nog ingen som dödade allt vad glädje hette när det gäller lek och rörelse som mina idrottslärare jag haft genom åren. Vi

Jackie, tråkigt att höra om dina upplevelser av skolidrotten :/

En fråga dock. Skall inte kunnande premieras i form av högre betyg som i vilket ämne som helst?
Jag undervisar själv många hockey, fotboll, tennis, golfspelare, dansare och gymnaster mm...Må

Jo, fast då vill jag gå vidare och ifrågasätta om idrott verkligen ska vara något som betygssätt på det sättet över huvud taget? Idrott är (i min mening) ett ämne som finns i skolan, inte av direkt nödvändighet i att kunna sparka boll, men för att upprätt

Jag undrar hur det har gått för TS? Vågat snacka med läraren?

Skolidrotten ja... (På tal om annat) vilken mardröm. Avskyr bolldporter och speciellt fotboll som aaaalla ville spela hela tiden typ... Bollrädd som jag är så skolkade man de lektionerna. Viss