Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning90-30 intervaller på löpband
You need to log in to create posts and topics.

Håller med, av och på i farten. Jag hänger i handtagen när jag ska på bandet igen och springer några steg innan jag släpper handtagen för att komma i balans.

Det gick bra helt utan missöden. (H)

Jag har testat två ggr, höll på att bryta nacken båda gångerna och tar nu helt enkelt och drar ner tempot rejält innan jag hoppar av. Det är inte värt brutna armar o ben.. eller en o annan nackskada när man slår huvudet i räckena.

Så jag är imponerad öve

Fast att just lära sig hoppa av i den farten man springer i på bandet tycker jag man ska göra. Av självbevarelsedrift. Blir jag tokslut och måste av kvickt eller om något annat händer som gör att jag måste av bandet vill jag kunna fixa det utan att först

Fast nödstoppen finns ju isf. Vet förvisso inte om den "tvärstannar". Jag har nog lite svårt att hoppa av eftersom jag är så fruktansvärt svag i armarna plus att jag får en fruktansvärd mjölksyra i armarna när jag springer. Så har alltid mer ork i ben än

Jag tror den stannar ganska plötsligt. Har inte vågat testa i hög fart, där är jag för feg. 🙂 Men jag har råkat komma åt den när jag sprungit långsammare och jag tycker det är ruskigt obehagligt. Så den låter jag helst bli om jag kan slippa.

Nödstopp har jag inte sett till på våra band men däremot gick strömmen en gång och då blev det snabbstopp vill jag lova.

Mjölksyra i armarna vid löpning!!? Något fel måste du nog göra 🙂 Försök slappna av mer.

Jag använder nödstoppet när jag kör tröskelintervaller och vila mellan 30s-60s

bandet tvärstannar inte den saktar ner "bekvämt" snabbt och jag brukar sätta igång bandet igen och då blir det den hastigheten som bandet hunnit bromsa sig till. Bromsningen ä

Det där med nödstopp fungerar olika på olika band. På mitt Actic gym så stannar bandet långsamt när man trycker på nödstoppet.

På ett löpband jag använde på ett hotell för några veckor sedan belv det tvärstopp när man tryckte på nödstopp.

Det är alltid

På de två gym som jag brukar gå på så är banden så "smarta" så dom stannar av sig själva om man inte står på dom. Det räcker med 10 sek så stannar dom av. Helt värdelöst om man nu vill hoppa på i farten. Men det kanske finns någon inställning som man kan