Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 09:12Manne; du svarar inte på din egen fråga som du ställer i början av texten; "Om man är nybörjare, behöver man då en triathloncykel?" 🙂
Jag hade inga problem med att läxa och förstå texten btw.
//Linus
edit: Vad var teorin förresten?
Manne; du svarar inte på din egen fråga som du ställer i början av texten; "Om man är nybörjare, behöver man då en triathloncykel?" 🙂
Jag hade inga problem med att läxa och förstå texten btw.
//Linus
edit: Vad var teorin förresten?
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 09:17Eftersom jag bara talar om triathloncykelns fördelar så trodde jag att det framgick?
I annat fall är svaret -ja-.:-)
Eftersom jag bara talar om triathloncykelns fördelar så trodde jag att det framgick?
I annat fall är svaret -ja-.:-)
Quote from Funbeat user on 28 March 2010, 11:01Den enda infon jag hittar i texten verkar vara att aero är viktigare än allt annat, eftersom triathleter endast bryr sig om farten. Vilket är diskutabelt då:
1. Är du inte bekväm nog att ligga i aeroposition i 18mil så blir det snabbt dåligt.
2. En obekvä
Den enda infon jag hittar i texten verkar vara att aero är viktigare än allt annat, eftersom triathleter endast bryr sig om farten. Vilket är diskutabelt då:
1. Är du inte bekväm nog att ligga i aeroposition i 18mil så blir det snabbt dåligt.
2. En obekvä
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 10:15Ok, kort!! Tack så oerhört mycket Manne för den informationen!!!! Jag är jättetacksam för den intressanta läsningen. Med all denna fina info och med lite 1+1=2 så kanske även en nybörjare kan lista ut vad som funkar. Learning by doing, och att ha ögon och
Ok, kort!! Tack så oerhört mycket Manne för den informationen!!!! Jag är jättetacksam för den intressanta läsningen. Med all denna fina info och med lite 1+1=2 så kanske även en nybörjare kan lista ut vad som funkar. Learning by doing, och att ha ögon och
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 11:08Är tanken att ha små hjul o ramar så optimalt?
Dags att bygga custom.
BILD:http://modeseglaren.blogg.se/images/2008/cykel-fr-bten_12878158.jpg
Är tanken att ha små hjul o ramar så optimalt?
Dags att bygga custom.
BILD:http://modeseglaren.blogg.se/images/2008/cykel-fr-bten_12878158.jpg
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 12:46För egen del tänkte jag mosa fram sadeln och ställa in styret så att jag får bibehållen höftvinkel med en mer framåtlutad position (äntligen lite nytta av trigonometrin jag lärde mig i gymnasiet! :-)). Det borde funka som instegsinställningar.
För egen del tänkte jag mosa fram sadeln och ställa in styret så att jag får bibehållen höftvinkel med en mer framåtlutad position (äntligen lite nytta av trigonometrin jag lärde mig i gymnasiet! :-)). Det borde funka som instegsinställningar.
Quote from j sollerman on 29 March 2010, 17:23Är det någon annan än Manne som köper alldeles för små ramar? Vore intressant att höra vad ni har att säga.
Är det någon annan än Manne som köper alldeles för små ramar? Vore intressant att höra vad ni har att säga.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 18:52Förr köpte man mindre aluramar för att få en styvare ram men nu är materialet utvecklat och framför allt så reducerar "kvalitetsproducenterna" sina ramar där det finns material i överflöd.
Förr köpte man mindre aluramar för att få en styvare ram men nu är materialet utvecklat och framför allt så reducerar "kvalitetsproducenterna" sina ramar där det finns material i överflöd.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 23:24Efter att ha provcyklat 2 kolfiberhojar på 56 resp 50 cm så valde jag en mindre ram då jag tyckte att den större flexade rejält. Hittills är jag iaf riktigt nöjd så att kalla den för liten är väl snarare en definitionsfråga. Eller en smaksak.
Efter att ha provcyklat 2 kolfiberhojar på 56 resp 50 cm så valde jag en mindre ram då jag tyckte att den större flexade rejält. Hittills är jag iaf riktigt nöjd så att kalla den för liten är väl snarare en definitionsfråga. Eller en smaksak.
Quote from Funbeat user on 30 March 2010, 05:52Då är det inte en kvalitetsram eftersom storleken har betydelse.
Då är det inte en kvalitetsram eftersom storleken har betydelse.