Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAerobågar
You need to log in to create posts and topics.

Manne; du svarar inte på din egen fråga som du ställer i början av texten; "Om man är nybörjare, behöver man då en triathloncykel?" 🙂

Jag hade inga problem med att läxa och förstå texten btw.

//Linus

edit: Vad var teorin förresten?

Eftersom jag bara talar om triathloncykelns fördelar så trodde jag att det framgick?
I annat fall är svaret -ja-.:-)

Den enda infon jag hittar i texten verkar vara att aero är viktigare än allt annat, eftersom triathleter endast bryr sig om farten. Vilket är diskutabelt då:
1. Är du inte bekväm nog att ligga i aeroposition i 18mil så blir det snabbt dåligt.
2. En obekvä

Ok, kort!! Tack så oerhört mycket Manne för den informationen!!!! Jag är jättetacksam för den intressanta läsningen. Med all denna fina info och med lite 1+1=2 så kanske även en nybörjare kan lista ut vad som funkar. Learning by doing, och att ha ögon och

Är tanken att ha små hjul o ramar så optimalt?
Dags att bygga custom.
BILD:http://modeseglaren.blogg.se/images/2008/cykel-fr-bten_12878158.jpg

För egen del tänkte jag mosa fram sadeln och ställa in styret så att jag får bibehållen höftvinkel med en mer framåtlutad position (äntligen lite nytta av trigonometrin jag lärde mig i gymnasiet! :-)). Det borde funka som instegsinställningar.

Är det någon annan än Manne som köper alldeles för små ramar? Vore intressant att höra vad ni har att säga.

Förr köpte man mindre aluramar för att få en styvare ram men nu är materialet utvecklat och framför allt så reducerar "kvalitetsproducenterna" sina ramar där det finns material i överflöd.

Efter att ha provcyklat 2 kolfiberhojar på 56 resp 50 cm så valde jag en mindre ram då jag tyckte att den större flexade rejält. Hittills är jag iaf riktigt nöjd så att kalla den för liten är väl snarare en definitionsfråga. Eller en smaksak.

Då är det inte en kvalitetsram eftersom storleken har betydelse.