Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Köpt en Blue Seventy Sprint och simmat ett par gånger i den.

Fick ordentligt skav i nacken (litet sår som behöver läkas) Tycker att en söm i nacken är hård och lite "sticksig". Hörde av mig till dem jag köpte den av och de menar att det är ett vanlig åk

Har ingen erfarenhet av den modellen, jag kör en Orca själv. En söm som skaver går ju inte att ta bort med vaselin men annars är det just vaselin som hjälper allmänt mot skav. Prova att smörja ordentligt, om inte det funkar så prova att tejpa den delen av

Det är allmänt känt att man smörjer in nacken med vaselin el dyl för att slippa skav av våtdräkten!

Jag hade en halv burk vaselin i nacken hlptr inte. Får nog bli ny dräkt till nästa år 😉

ja vaseline

men kolla nästa gång att du har kardborre rätt. eller ber någon att kolla för dig. om jag slarva med detta få jag också skavsår. ibland få jag stanna 2-3 ggr i vatten tills jag få den att sitta rätt

annars med vaseline slipper jag det van

Det verkar som det enda som diskuteras här numera är våtdräkter och Vansbro.

Verkar inte vara helt ovanligt. Jag har haft tur och aldrig fått skavsår trots att jag aldrig smörjt in nacken. Längsta simsträckan jag kört i dräkten är drygt 4 km.

Är det vissa märken som inte "fått till" kardborreknäppningen i nacken, eller beror det

Body Glide is da shit!
http://www.loplabbet.se/store/alla/bodyglide/bodyglide-anti-blister-chafing-stick.html

Icemannnen, du startade tråden "Dött forum" här på simsektionen för en vecka sedan med det inledande påståendet att debatten hade dött ut och frågan varför.

Sedan struntar du i "debatten" du skapade.

Nu klagar du på att andra diskuterar våtdräkter och V

Leta upp vad det är som skaver och fixa det. Själv har jag sytt med vanlig tråd i min våtdräkt då jag hade samma problem. Har inte haft ont eller fått skav i nacken av våtdräkten sedan dess.