Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAja Baja-maja
You need to log in to create posts and topics.

Läser bland gamla trådar och hittar inte detta någonstans, även fast det måste vara en fundamental fråga om man skall springa lopp.

Vad och när äter man före loppet för att undvika att behöva stanna och gå på toa och tappa värdefull tid?

Jag har hittill

Finns det något knep för det förutom att lägga kabel innan?

Att inte äta rätt innan loppet för att slippa baja-maja måste kosta mer tid prestationsmässigt än att stanna någon minut.

Har inget bra svar på din frågan, men ett alternativ kan vara Enqvistaren.

http://www.sportviminns.se/enqvistare.asp

😉

Fiberfattig kost dygnet innan är en idé... imodium eller motsvarande innan loppet... gå på toa i god tid innan, drick lite te eller kaffe först det brukar få fart på systemet...

Du får se till att gå på toa så nära inpå starten det är möjligt och sen inte fundera så mycket på detta,för då måste man stanna om inte annars.Det går aldrig garantera att inte magen knorrar till under ett lopp. Jag fick på årets S-holm mara för första g

Jag har aldrig sprungit något lopp som är längre än 15 km men får ibland problem med magen på träning. Har sett att en del rekommenderar fiberfattig kost innan ett långlopp, men för mig (på träning) funkar det bättre att äta fiberrikt innan, så att magen

Jag har alltid med mej lite toapapper och ett par våtservetter i en plastpåse på mina långpass man vet alldrig när man "måste" och då kanse det inte ens finns någon bajamaja tillhands.

Våtservetter har jag inte tänkt på. Det händer ju lyckligtvis ganska sällan det där. Men extra näsdukar, som jag ändå måste ha att snyta mig med, brukar jag ha.

"Har inget bra svar på din frågan, men ett alternativ kan vara Enqvistaren."

Han är ju ifrå Kil! De va gött å höre! Bra historia också! Haha

Alla löpare som aldrig gjort en SOS räcker upp en hand.