Quote from Guest on 4 August 2008, 15:10Läser bland gamla trådar och hittar inte detta någonstans, även fast det måste vara en fundamental fråga om man skall springa lopp.
Vad och när äter man före loppet för att undvika att behöva stanna och gå på toa och tappa värdefull tid?
Jag har hittill
Läser bland gamla trådar och hittar inte detta någonstans, även fast det måste vara en fundamental fråga om man skall springa lopp.
Vad och när äter man före loppet för att undvika att behöva stanna och gå på toa och tappa värdefull tid?
Jag har hittill
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 15:20Finns det något knep för det förutom att lägga kabel innan?
Att inte äta rätt innan loppet för att slippa baja-maja måste kosta mer tid prestationsmässigt än att stanna någon minut.
Finns det något knep för det förutom att lägga kabel innan?
Att inte äta rätt innan loppet för att slippa baja-maja måste kosta mer tid prestationsmässigt än att stanna någon minut.
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 15:20Har inget bra svar på din frågan, men ett alternativ kan vara Enqvistaren.
http://www.sportviminns.se/enqvistare.asp
😉
Har inget bra svar på din frågan, men ett alternativ kan vara Enqvistaren.
http://www.sportviminns.se/enqvistare.asp
😉
Quote from Jonas Täng on 4 August 2008, 15:37Fiberfattig kost dygnet innan är en idé... imodium eller motsvarande innan loppet... gå på toa i god tid innan, drick lite te eller kaffe först det brukar få fart på systemet...
Fiberfattig kost dygnet innan är en idé... imodium eller motsvarande innan loppet... gå på toa i god tid innan, drick lite te eller kaffe först det brukar få fart på systemet...
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 18:05Du får se till att gå på toa så nära inpå starten det är möjligt och sen inte fundera så mycket på detta,för då måste man stanna om inte annars.Det går aldrig garantera att inte magen knorrar till under ett lopp. Jag fick på årets S-holm mara för första g
Du får se till att gå på toa så nära inpå starten det är möjligt och sen inte fundera så mycket på detta,för då måste man stanna om inte annars.Det går aldrig garantera att inte magen knorrar till under ett lopp. Jag fick på årets S-holm mara för första g
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 18:27Jag har aldrig sprungit något lopp som är längre än 15 km men får ibland problem med magen på träning. Har sett att en del rekommenderar fiberfattig kost innan ett långlopp, men för mig (på träning) funkar det bättre att äta fiberrikt innan, så att magen
Jag har aldrig sprungit något lopp som är längre än 15 km men får ibland problem med magen på träning. Har sett att en del rekommenderar fiberfattig kost innan ett långlopp, men för mig (på träning) funkar det bättre att äta fiberrikt innan, så att magen
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 18:48Jag har alltid med mej lite toapapper och ett par våtservetter i en plastpåse på mina långpass man vet alldrig när man "måste" och då kanse det inte ens finns någon bajamaja tillhands.
Jag har alltid med mej lite toapapper och ett par våtservetter i en plastpåse på mina långpass man vet alldrig när man "måste" och då kanse det inte ens finns någon bajamaja tillhands.
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 18:52Våtservetter har jag inte tänkt på. Det händer ju lyckligtvis ganska sällan det där. Men extra näsdukar, som jag ändå måste ha att snyta mig med, brukar jag ha.
Våtservetter har jag inte tänkt på. Det händer ju lyckligtvis ganska sällan det där. Men extra näsdukar, som jag ändå måste ha att snyta mig med, brukar jag ha.
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 20:09"Har inget bra svar på din frågan, men ett alternativ kan vara Enqvistaren."
Han är ju ifrå Kil! De va gött å höre! Bra historia också! Haha
"Har inget bra svar på din frågan, men ett alternativ kan vara Enqvistaren."
Han är ju ifrå Kil! De va gött å höre! Bra historia också! Haha
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 20:32Alla löpare som aldrig gjort en SOS räcker upp en hand.
Alla löpare som aldrig gjort en SOS räcker upp en hand.