Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAja Baja-maja
You need to log in to create posts and topics.

Okej Andreas, jag ger mej. Vad är TTT?

Töm Tarm och Task

Task betyder pung. Det kan väl vara skönt att tömma pungen ibland, men innan ett löppass tömmer jag hellre blåsan.

När man springer ett lopp så kommer en del av löparna att ha varit ute i skogen/parken/gränden och orenat. Därefter använder de sina smutsiga otvättade händer för att gräva efter mat som serveras, exempelvis Stockholm Marathons bunkar med skalade mosiga b

Man får inte ha bacillskräck när man är löpare!

Det kan även ha den betydelsen Calle. Annars är det yttre könsorgan.

Hur som helst....
Ursprungligen är det enligt minnesramsan bössa, mössa, mask, töm tarm och task.

Sen beror det ju på hur mycket man vill viktoptimera. Älgjägarna viktoptimerar ju för

Ok...... Det känns som att diskussionen drog iväg åt ett åtminstone för mig mindre andvändbart håll. 😉

Men tveklöst måste det bästa vara om man är hyfsat tom i tarmarna när man springer, eller hur? Så om jag omformulerar frågan: Vad kan jag äta före pas

Nu lägger jag mig i fast jag inte har _nån_ erfarenhet i ämnet; men inte kan det vara bra med laxermedel dagen före tävling???
Låter inte bra för kroppen!

Nja, det beror lite på rutiner och vanor kanske...

Jag blir alltid nödig mha lite kaffe i kombination med nervositet på tävlingsdagen. Det gäller bara att inte vara för stressad utan att ha gott om tid för toabesöken och inte äta för nära in på loppet.

Problem och problem, nio gånger av tio när jag springer, eller kanske snarare 19 gånger av 20, går det hur bra som helst. Men den tionde eller den tjugonde gången - och jag kan faktiskt inte säga exakt vad det beror på - går det inte alls.

Det har hänt a