Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelajajaj AJ!
You need to log in to create posts and topics.

Har bara cyklat med SPD 2 ggr och ingen vurpa ännu.
Fast vid en start tänkte jag att det går att trampa utan att "clipsa" fast skon...
Oj vad det blev tokigt, så ska man inte göra hehe.

Haha mitt första inlägg här på Funbeat, välkommen alla

Andra gången jag cyklade med clips ute så vurpade jag och fick en spricka i armbågen. Jag hade dragit ut höger fot i god tid. Men kom på att det var bättre att svänga vänster istället och gjorde därför en tvär sväng på en cykelbana med grus.

4 ggr hittils. Den pinsammaste var nog på uppfarten då jag fått ur vänster fot och ställt ner den i marken men tappar balansen till höger och drattar ner i asfalten. Jäklars vilka blåmärken jag hade.

Celos, så har jag också gjort, alldeles vid en järnvägsövergång. Hann precis resa mig upp och då kom tåget. Jag stod där och grimaserade och låtsades stretcha...

Så bra att det var vid och inte på (t+)

Mm, två gånger har jag vält in i rödlysestolpe vid övergångsställen. "Låtsas stretcha" är min bästa vän.

En gång kom en galen 3-åring på en liten, röd fixie och tvingade in mig i en rosenbuske. Vi skrattade båda hysteriskt och sedan plockade jag små tagg

En gång har det hänt. Nästan hemma, trött. Skall jag stanna innan jag svänger över vägen eller skall jag köra över direkt?
Bestämmer mig för alternativ 1. Inser när jag står helt stilla att alternativ 1 kräver att jag inte har bägge fötterna i pedalerna.

En av de andra gångerna så kommer jag i en T-korsning i området där jag bor. Det kommer en bil från min vänster och jag saktar in för att se var hon tar vägen.
Ingen indikering på vart hon skall och vips så står jag helt still och hinner som vanligt inte

Clipsvurpa har jag hunnit med ett par stycken på tidigt 80 tal, men ingen "äkta" SPD vurpa.
Nog har cykeln suttit fast i fötterna när man kraschat men jag har nog aldrig kraschat p.g.a. att jag inte fått loss fötterna, bortsett från 80 talets clipsvurpor

Det tar tid innan kroppen av självbevarelsedrift får in reflexerna 😉