Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelajajaj AJ!
You need to log in to create posts and topics.

Min snyggaste var när jag blåste förbi hela långa kön med bilar till färjan i Fårösund.

När var kom längst fram stannar jag utan att komma ihåg att lossa fötterna, och smackar klockrent i asfalten farmför jag vet inte hur många dittills uttråkade bilist

> Har du SPD kan du alltid börja med "fegklossar", dvs. såna som går att dra ur uppåt också.

Riskerar man inte att klicka ur av misstag då? Man drar ju ändå foten uppåt i rundtrampet.

Jag har inte varit med om att dra loss av misstag, iofs verkar de jag köpte senast lösa ut mycket lättare än äldre varianter.
Klossen släpper inte när man drar bakåt, vilket jag tycker man gör vid rundtramp, utan uppåt förutom den vanliga vridningen.

I min mening delas cyklister in i två kategorier, de som gjort en SPD-vurpa och de som kommer att göra en...

Känns som om jag tillhör båda kategorierna...

Dagens pedaler är mycket enklare att hantera än med clipsremmar.
Då var det en del cirkuskonster som genomfördes.
Knepigast är det på bancyklar. Då gäller det att spänna/lossa cliprsremmar i rörelse.

Eftersom jag tillhör dem som inte har gjort någon än, så vet jag ju vad jag har att vänta mig... hehe lite nervös blir man ju... Hoppas inte det händer på Halvvättern i bara, där är det ju jättemånga som kan se mig 🙁

> Känns som om jag tillhör båda kategorierna...

Då är vi två 😉

En gång när jag cyklade uppför garageuppfarten rullade jag sakta fram. Till slut var jag framme men hade glömt klicka ur pedalerna. Ingen fart och med fötterna fast på pedalerna = pang, ner på marken.

Jag har gjort två stycken SPD-vurpor, båda två på Gotland, även fast jag cyklar mesta delen av tiden i Stockholm. Man kanske ska hålla sig ifrån ön...